DESCRIPTION DU POSTE 

Argon 18 est à la recherche d’un passionné du vélo, motivé, compétent et possédant des aptitudes en design graphique, pour pourvoir le poste de Designer graphique (produit). La personne sera le leader créatif pour tous les éléments graphiques des segments de vélos et des produits complémentaires. Vous vous assurerez que la signature de marque est respectée à travers toutes les catégories, en travaillant avec une équipe hautement créative qui propose des orientations nouvelles et excitantes pour les futurs concepts visuels. Vous collaborerez aussi avec les opérations pour assurer une qualité cohérente, professionnelle et de haut niveau tout au long du processus de production du visuel, et veillez à ce que le plan de conception initial soit reflété dans le produit.

RESPONSABILITÉS SPÉCIFIQUES

  • Concevoir et maintenir l’image de marque dans la gamme complète de produits.
  • Concevoir le sous-langage, les éléments graphiques et les icônes pour les différentes catégories de produits.
  • Rechercher et concevoir activement les tendances graphiques et les palettes de couleurs pour les saisons à venir et les nouveaux produits.
  • Relever les tendances dans les industries similaires et tirer des conclusions stratégiques pour appuyer les propositions.
  • Fournir la documentation complète aux partenaires de fabrication pour leur communiquer le plan de conception.
  • Collaborer avec l’équipe produits pour l’approvisionnement et le design de nouveaux produits complémentaires qui soutiennent la marque et le principal portefeuille.
  • Concevoir et produire les produits promotionnels.
  • Collaborer avec les principaux partenaires dans l’élaboration de propositions de solutions régionales pour appuyer les forces de ventes, au besoin.
  • Appuyer l’équipe marketing dans les activités d’impression, de publication et de média numérique (sur demande).

QUALIFICATIONS REQUISES ET APTITUDES

  • Formation en design graphique ainsi que 1-2 années d’expérience pertinente;
  • Maîtrise des produits Adobe incluant : Acrobat, Illustrator, InDesign et Photoshop;
  • Bonne compréhension de la théorie avancée des couleurs, textures et finis;
  • Compréhension des divers procédés manufacturiers et techniques pour l’application graphique à un produit fabriqué;
  • Fortes habiletés de communication verbale et écrite;
  • Possède une bonne connaissance de la culture du consommateur;
  • Passionné du vélo, un fort atout.

 ___

GRAPHIC DESIGNER (PRODUCT)

COMPANY DESCRIPTION

Established in Montreal since 1989, Argon 18 has earned a great reputation in the world of cycling. Led by Olympian and triple Canadian Champion Gervais Rioux, one of the most distinguished North American cyclists of his generation, the manufacturing of all Argon 18 bikes is based on extensive expertise. Their stylish and innovative design is based on maneuverability and aerodynamics, at the heart of human performance, in complete harmony with the morphology of each cyclist. All Argon 18 bikes are manufactured with state-of-the-art technology and designed in Canada. The Argon 18 bike brand is now present in more than 70 countries around the world. 

Our team is composed of dynamic and passionate professionals who are always ready to face new challenges. 

POSITION DESCRIPTION 

Argon18 Bikes is seeking a motivated and knowledgeable bicycle enthusiast with graphic design skills to fill the role of Graphic Designer; product. This individual would be the creative lead on all artwork for all bicycle segments and complimentary products. You would ensure that the brand signature propagates through all categories while working with a highly creative team proposing new and exciting directions for future visual languages. You will also work with Operations to ensure consistent, professional and top level quality throughout the production of the artwork ensuring that the initial design intent is reflected in the product.

SPECIFIC RESPONSIBILITIES

  • To design and maintain the complete brand language across the entire product line.
  • To design sub-language, graphic elements and icons for individual product categories.
  • To accurately research and design graphic trends and colour pallets for upcoming seasons and/or product offerings.
  • Map trends in parallel industries and can draw strategic conclusions to support proposals.
  • Provide complete documentation to manufacturing partners, communicating the design intent.
  • Work with the product team to source and design complimentary product offerings that support the brand and core portfolio.
  • Design and produce promotional products.
  • Work with critical partners developing proposals for regional solutions to support the sales force as required.
  • Support the marketing team as required to assist in print, publication and digital media (when requested).

REQUIRED QUALIFICATIONS AND ATTRIBUTES

  • Formal graphic design training with 1-2 years’ relevant experience
  • Proficient with Adobe products including: Acrobat, Illustrator, InDesign and Photoshop
  • Strong understanding of advanced colour theory, textures and finishes
  • Understanding of various manufacturing processes and technics for graphic application to a manufactured product
  • Strong communication skills: both visual and verbal
  • Demonstrate a strong knowledge of consumer culture
  • Passionate Cyclist a Strong plus
Cette offre d'emploi n'est plus disponible.