Web Marketing Specialist (version en français plus bas).
About Le Dîner en Blanc
Launched in Paris in 1988 by François Pasquier and a handful of friends, Le Dîner en Blanc has become a worldwide epicurean phenomenon. Le Dîner en Blanc de Paris now attracts over 10,000 people each year. What was a “friends and word-of-mouth only” event has grown into an international sensation celebrated on six continents. While the technology behind the event may have changed over the years, the principles fuelling this fantastic event have not: guests continue to gather at a secret location for the sole purpose of sharing a gourmet meal with good friends in one of their city’s most beautiful public spaces.
About Dîner en Blanc International
Founded in 2012 in Montreal, Canada, Dîner en Blanc International (D.E.B. Int) manages and develops the Dîner en Blanc license around the world. Today presented in over 70 cities in more than 25 countries, each event is headed by local organizers and totally independent. From a distance, D.E.B. Int trains and assists the local teams and ensures that the guidelines in the book of specifications are respected.
For more information, see https://international.dinerenblanc.com
Position
Le Dîner en Blanc has a unique history and business model. We are looking for someone who is passionate about their craft, creative, structured, willing to put their experiences and ideas at the service of this young international company in full development.
- Job Type: Immediate, Full-time Position
- Yearly salary: 55 000$ negotiable + Bonus + Medical and Dental Benefits
- Office location: Mile End, Montreal
Essential functions and responsibilities
Marketing
- Supervise and coordinate the creation of the brand’s new visual and editorial identities.
- Implement a marketing strategy and create a standard guide
- Create and update external and internal documents
- Verification of publications / mass-mailing / public documents
- Monitor and manage trade-mark / competition issues
- Eventually supervise intern
Project Management
- Follow-up and manage the production and implementation of the new website with the external company
- Coordinate the editorial and graphic content of new website (animated web banners, promotional video, Facebook, Instagram, etc.)
- Ensure that the timeline and budget are respected
Webmaster / Social Media
- Supervise graphic and video production
- Suggest and manage optimization projects to increase the ROI of the campaigns and websites SEO
- Ensure that the websites and social media pages are kept updated
- Analyse site traffic and produce tracking reports and dashboards (Excel, Google Analytics)
- Implement loyalty and growth community strategies through regular publications / contests
Sales
- Implement an international expansion plan
- Supervise the development of new services and merchandising products
- Suggest improvements to the selection process for new cities
All other related tasks
Requirements
- Excellent written and verbal communication skills in French & English
- Experience: 5 to 8 years in a similar position
- Bachelor’s Degree in marketing, communication or multimedia
- Experience for a web company or communication agency or event planning
- Basic knowledge of SEO and graphics software (asset)
- Certification in Google Adwords and Analytics (asset)
- Experience working with an international and/or French brands (asset)
Required Skills
- Understand the brand identity needs
- Strong analytical mind and excellent ability to read and interpret data
- A creative thinker and on the lookout for new and best digital marketing practice
- Autonomous, creative, learn quickly and resourceful
- Meticulous attention to details
__
Poste : Spécialiste Web Marketing
À propos de Dîner en Blanc
Lancé par François Pasquier et une poignée de ses amis en 1988, Le Dîner en Blancde Paris réunit désormais plus de 10 000 personnes chaque année. Ce qui était un événement organisé uniquement pour des amis et promu par le bouche-à-oreille a fait sensation et est maintenant célébré sur six continents. Même si la technologie derrière Le Dîner en Blanc a évolué au fil des années, les principes régissant cet événement fantastique sont demeurés les mêmes : les invités, tous de blanc vêtus continuent de se rassembler dans un endroit secret dans l’unique but de partager un repas haute gamme au cœur d’un des plus beaux sites de leur ville, en compagnie de leurs amis.
A propos de Dîner en Blanc International
Fondé en 2012 à Montréal, Dîner en Blanc International (D.E.B. Int) gère et développe la licence des Dîner en Blanc dans le monde. Aujourd’hui dans plus de 70 villes et 25 pays, chaque évènement est produit par des organisateurs locaux indépendants. D.E.B. Int forme et assiste les équipes locales tout en contrôlant à distance le respect du cahier des charges. Pour de plus ample information, voir https://international.dinerenblanc.com
Position
Le Dîner en Blanc possède une histoire et un modèle d’affaire uniques. Nous recherchons une personne passionnée par son métier, créative et structurée, désirant mettre son expérience et ses idées au service d’une jeune compagnie Internationale en plein essor.
- Emploi : Immédiatement - Temps plein
- Salaire annuel :55 000$ négociable + Bonus + Avantages médicaux et dentaires
- Endroit : Mile End, Montréal
Description des responsabilités et tâches
Marketing
- Superviser et coordonner la création de la nouvelle identité visuelle et éditoriale de la marque
- Mettre en place une stratégie marketing et création d’un guide de normes
- Création et mise à jour des documents externes et internes
- Vérification des publications / courriels de masse / documents publics
- Veille et gestion des problèmes liés à la marque de commerce / concurrence
- Aide et supervision éventuelle d’un(e) stagiaire
Gestion de Projet
- Faire le suivi et gérer la production et l’implémentation du nouveau site web avec la compagnie externe
- Définir et coordonner la production du contenu éditorial et graphique du nouveau site web (sites, bannières web animées, vidéos promotionnelles, Facebook, Instagram, etc.)
- Veiller au respect des échéanciers et des budgets.
Webmaster / Médias Sociaux
- Effectuer des montages vidéo
- Proposer et gérer des projets d’optimisation afin d’améliorer le ROI des campagnes et le SEO des sites web
- Veiller au contenu et à la mise à jour des sites web / réseaux sociaux
- Analyser le trafic du site et produire des rapports de suivis et tableaux de bord (Excel, Google Analytics)
- Mise en place de stratégies de croissance et fidélisation de la communauté au travers du publications régulières / concours…
Ventes
- Mise en place d’une stratégie d’expansion sur le plan international
- Superviser le développement de nouveaux produits dérivés et services
- Proposer des améliorations au processus de sélection des nouvelles villes
Et toutes autres tâches connexes
Exigences
- Bilinguisme parfait, tant à l’oral qu’à l’écrit
- Expérience de 5 à 8 ans dans un poste similaire
- Baccalauréat en marketing, communication, multimédia
- Expérience dans une entreprise de services web, de communication ou de gestion événementielle
- Connaissance de base en SEO et logiciel de graphisme (atout)
- Certification Google Adwords et Analytics (atout)
- Avoir travaillé avec des marques internationales et/ou françaises (atout)
Habiletés requises
- Compréhension des besoins identitaires d’une marque
- Solide pensée analytique et excellente capacité à lire et à interpréter les données.
- Curiosité intellectuelle et à l’affût des meilleures pratiques en marketing numérique
- Autonome, créatif, capacité à apprendre rapidement et débrouillardise
- Attention méticuleuse au détail.