McCann est à la recherche d’un talent stratégique pour renforcer son équipe de Montréal.

Principal objectif:

Responsabilités :
UTILE ET GÉNÉREUX – Votre toute première responsabilité est d’alimenter et de propulser le résultat créatif. Vous devez appuyer les équipes de création, de service-conseil et le client en faisant preuve de perspicacité stratégique. Mais votre responsabilité ne s’arrête pas à la rédaction d’une stratégie. Votre rôle est aussi de travailler main dans la main avec les créatifs pour développer des idées et les appuyer au sein de l’agence et auprès des clients.

UN LEADER – En tant que leader, vous serez la personne vers qui les autres se tournent pour résoudre des enjeux stratégiques, s’inspirer et chercher de nouvelles occasions d’affaires. Ils compteront sur vous pour faire valoir des arguments solides et convaincants et arriver à des solutions gagnantes.

UN CURIEUX – Votre curiosité vous incite à découvrir la vérité derrière la recherche, pour trouver ce qui est implicite ou non écrit, mais toujours captivant. Vous comprenez votre public, vous pouvez le définir et dresser son portrait pour mieux donner vie à nos idées.

UN MENTOR – Vous aidez à développer le talent stratégique au sein d’une équipe et à encadrer et gérer les planificateurs stratégiques débutants dans toutes les sphères d’activités : en recherche, pour élaborer les briefs créatifs, pour aiguiller et nourrir la création et pour structurer les documents de présentation.

EXIGENCES :
Esprit curieux, excellent narrateur et rédacteur, inspirant 

Éducation/Expérience :

  • Diplôme dans une discipline pertinente -- beaux-arts ou arts appliqués, sciences sociales, administration des affaires ou marketing
  • 4 à 5 ans d’expérience à titre de planificateur stratégique dans plusieurs secteurs, industries et pour de nombreuses marques
  • Excellente maîtrise de la stratégie numérique

Qualifications :

  • Posséder au moins trois des qualifications suivantes à titre de planificateur stratégique au sein d’une agence
  • Excellente compréhension de la stratégie dans le plus grand nombre d’applications possible
  • Très grande capacité à réfléchir de manière stratégique et profonde et à s’exprimer en toute simplicité
  • Capacité à guider et à coordonner des projets de recherche qualitative et quantitative
  • Sens aigu des affaires et grande confiance en la puissance des marques
  • Excellentes aptitudes à faire des présentations et à diriger des ateliers
  • Habiletés à s’exprimer parfaitement en français comme en anglais.

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McCann is seeking a talented strategist to solidify its growing Montreal team

Primary Purpose:
Inspiring, strategically driven story writer who bases their argument in fact but can turn it into magic that will drive exceptional outcomes – from platforms to points of view to briefs.

A note on the brief: Writing a brief that makes sense isn’t enough. Creating a brief with as much inspiration as the award-winning work that comes out of it is your goal. And you won’t create this in isolation. It’s a task that you’ll lead and inspire but fill with input from your audience, your creative teams, account teams and anyone in the building who can help make the brief fresh and meaningful. A great brief is one that you provide the immovable skeleton for and then effectively rally the troops to create the masterpiece.

Core Responsibilities:
The strategic planner inspires with insight and is useful wherever a strategically critical point of view is required.

This means you are:
USEFUL – Your first responsibility is to be useful to the creative outcome. This means supporting creative teams, account teams and client as required with your strategic acumen. Your usefulness does not end with a sound strategy but rather once the work is in market, meaning you work hand in hand with the creative teams to both develop and support their ideas both within the agency and with clients.

A LEADER – As such you will be the one people turn to solve problems, provide inspiration and seek opportunities on the business. You have the ability to build confidence with your clients, account teams and creative teams. They will rely on you to have a sound and compelling argument and to get them to winning solutions.

A TRUTH HUNTER – You have the curiosity to uncover the truth behind the research, to find what may be unwritten or unspoken but always compelling. You understand audiences and can both define them and paint their picture so that they come to life and our ideas come to life in their world.

A MENTOR – You help grow and develop strategic talent within the team, mentoring and managing junior strategists on everything from research to developing award winning creative briefs to working with creative teams and presenting to clients.

Position Requirements:
Curious, excellent storyteller and writer, inspiring

Education / Experience:

  • Degree in a related field – fine or applied arts, marketing, social sciences, marketing or business;
  • We are looking for someone with 4-5 years’ experience as a strategist, preferably
  • Robust understanding of and experience in digital strategy

Skills and Competencies:

  • With at least three of those as a strategic planner in an agency:
  • Deep understanding of the strategic planning in its broadest of applications
  • The ability to think profoundly strategically and then articulate it with brilliant simplicity
  • Experience using industry research tools & resources
  • Guide and coordinate research projects
  • Excellent written and verbal communication skills
  • Business minded and believes in the power of brands
  • Great at presenting and leading workshops
  • Fluent in both French and English

If you are a qualified, passionate Strategic Planner, we would love to hear from you. McCann Canada offers amazing opportunities, great compensation packages with excellent benefits and employee perks program. We truly appreciate everyone’s interest but only those selected for an interview will be contacted. We offer a competitive compensation package with enviable benefits and an extensive employee perks program.

McCann Canada embraces the diversity of all people, including those with disabilities, and aims to maintain an inclusive and equitable workplace where employees feel valued, respected, and supported. If you require an accommodation, we would be happy to work with you to meet your needs.

About McCann Worldgroup
McCann Worldgroup, part of the Interpublic Group (NYSE: IPG), is a leading global marketing services company with 24,000 employees in more than 100 countries, comprising McCann  (advertising), MRM//McCann (digital marketing/relationship management), Momentum Worldwide (total brand experience), McCann Health (professional/dtc communications), CRAFT (global adaptation and production), UM (media management), Weber Shandwick (public relations), FutureBrand (consulting/design), ChaseDesign (shopper marketing) and PMK-BNC (entertainment/brand/popular culture).

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