At Advantage Solutions, we grow people, brands and businesses! We are looking for a Business Development Manager to manage sales programs and strategic planning initiatives within the company's sales department to achieve sales goals. The person in this role will be responsible for multiple customer objectives, customer relations and the implementation of customer strategies with retailers.

What we offer:

  • Full-Time Benefits (Health, Dental, Disability, Life, Lifeworks Program)
  • PerkSpot discounts on travel, movies, cell phones and more
  • Training and career development
  • Generous paid holidays

Responsibilities:

  • Achieve P&L objectives; manage the affairs of each client(s) and assigned retailers.
  • Implement marketing strategies and analyze trends and results to achieve department/client revenue and expense budget goals.
  • Develop and launch strategies to seize new opportunities.
  • Manage and maximize client's marketing/promotional funds to achieve sales targets while respecting financial scales.
  • Work with the sales team to maintain loyalty with current customers and develop new relationships with new and/or potential customers.
  • Facilitate communication, share opportunities, challenges and workflow with other team members and attend all client meetings.

Qualifications:

  • Un baccalauréat ou une expérience professionnelle équivalente est requis
  • 2 à 5 ans d'expérience de travail relative dans le domaine applicable
  • Expérience dans la vente et ayant démontré la capacite de faire croitre un portfolio, gérer le « tradespend » des marques, négocier les promotions, s’assurer de rencontrer les mesures de performances établies, etc.
  • Connaissance pratique reliée à l’utilisation des données commerciales et l’analyse de celles-ci pour faire ressortir des « insights » menant à des constats ajoutant de la valeur aux présentations clients/détaillants
  • Planifie, fixe des objectifs, anticipe, structure les tâches et établit les priorités
  • Solides compétences en développement de présentations de vente; Excellentes compétences en communication écrite et orale en français et en anglais
  • Capacités démontrées de leadership et prise d'initiative
  • Entregent, facilite à entrer en contact avec les différents partenaires d’affaire
  • Capacite d’adaptation dans un environnement de travail dynamique
  • Avoir accès à un véhicule

La compagnie est l'une des principales agences de vente et de marketing en Amérique du Nord, spécialisée dans les services externes de vente, de marchandisage, de gestion de catégories et de marketing aux fabricants, fournisseurs et producteurs de produits alimentaires et de biens de consommation emballés. La compagnie dessert une variété de canaux commerciaux, notamment l’épicerie, les marchandises de masse, les spécialités, les produits communs, les médicaments, les dollars, les clubs, la quincaillerie, l'électronique grand public et les centres de rénovation. Nous comblons le fossé entre les fabricants et les détaillants, offrant aux consommateurs un accès aux meilleurs produits disponibles sur le marché aujourd'hui.

La compagnie accepte et encourage les candidatures de personnes handicapées. La compagnie fournira des accommodements raisonnables, des formats accessibles et un soutien à la communication sur demande aux personnes handicapées qui participent à tous les aspects du processus de recrutement et de sélection. Si vous avez besoin d'un accommodement dans le cadre du processus de candidature, veuillez contacter : le recruteur, l’Acquisition de talents, pour les candidats externes, ou un superviseur pour les candidats internes.

Résumé de la position
Chez Advantage Solutions, nous développons les personnes, les marques et les entreprises! Nous recherchons un Directeur du développement commercial pour gérer les programmes de vente et les initiatives de planification stratégique au sein du département des ventes de la compagnie afin d’atteindre les objectifs de ventes. La personne qui occupera ce rôle sera responsable des objectifs de plusieurs clients, des relations avec la clientèle et la mise en œuvre des stratégies clients auprès des détaillants.

Le directeur du développement des affaires gère les programmes de vente et les initiatives de planification stratégique au sein d'une division spécifique de la compagnie pour s'assurer que les objectifs de vente soient atteints. Ce rôle peut être dédié au service d'un client important ou responsable des objectifs de plusieurs clients et englobant les relations avec la clientèle et la mise en œuvre.

Tâches et responsabilités essentielles du poste
Réalisation des objectifs de ventes et de rentabilité

  • Atteindre les objectifs du P&L ; gérer les affaires pour chaque client (s) assigné
  • Mettre en œuvre des stratégies de marketing et analyser les tendances et les résultats pour atteindre les objectifs de budget de revenus et de dépenses du département/client
  • Stimuler la croissance des revenus ; identifier les opportunités et aligner les ressources de l'unité commerciale pour sécuriser ces opportunités

Atteinte des quotas de client

  • Atteindre et/ou dépasser les objectifs du client en matière de ventes, de distribution, de tarification, de distribution et de volume promotionnel
  • Bâtir et maintenir de solides relations avec les clients existants
  • Développer et lancer des stratégies pour saisir de nouvelles opportunités

Atteinte les indicateurs de performance clés du client

  • Gérer et maximiser les fonds de marketing/promotion du fournisseurs pour atteindre les objectifs de vente tout en respectant les directives financières
  • Identifier les opportunités et fermer l’espace vacant au sein du marché
  • Mettre en œuvre des appels au client et pénétrer des positions clés chez le détaillant

Gestion des affaires du département

  • Organiser l'équipe de l'unité commerciale pour conserver et développer toutes les relations avec les clients
  • Aider l'équipe à naviguer dans l'organisation plus large de la compagnie pour aligner les ressources et le soutien nécessaires pour assurer le succès d'un client spécifique et/ou d'une initiative client
  • Faciliter la communication, les opportunités, les défis et le flux de travail avec les autres membres de l'équipe et assister à toutes les réunions et révisions des clients

Responsabilités de supervision : Ce poste n'a pas de responsabilités de supervision pour les rapports directs

Rapports indirects : N'a pas de rapports directs, mais peut déléguer le travail d'autres personnes et fournir des conseils, une direction et un mentorat aux rapports indirects

Exigences de déplacement et/ou de conduite : 

  • Les déplacements sont un devoir et une fonction essentielle de ce poste. La conduite n'est pas une tâche ou une fonction essentielle de ce poste.
  • Déplacements jusqu'à 40%

Qualifications minimales

  • Niveau d'études : (obligatoire) : Baccalauréat ou expérience équivalente
  • 2 à 5 ans d'expérience de travail relative dans le domaine applicable

Compétences, connaissances et capacités

  • Expérience avérée dans les ventes
  • Solides compétences en présentation/développement des ventes
  • Connaissance pratique des données syndiquées
  • Fait des prévisions, fixe les objectifs, anticipe, structure les tâches et établit les priorités
  • Évalue avec précision la durée et la difficulté des tâches et des projets
  • Solides compétences en développement de présentations de vente
  • Compétences exceptionnelles en communication écrite et orale.
  • Démontre son engagement à répondre ou à dépasser les attentes des clients, sollicite et répond efficacement aux besoins du client, tant externes qu'internes
  • Travaille en coopération avec les autres pour atteindre les objectifs communs du groupe, fait preuve de respect pour les idées et les contributions des autres membres de l'équipe, entretient des relations positives avec les autres associés et fournit assistance et soutien aux autres
  • Compétences intermédiaires de la suite Microsoft Office

Exigences environnementales et physiques

Bureau / exigences sédentaires
Le titulaire doit être en mesure d'accomplir les fonctions essentielles du poste. Il travaillera en mode hybride, à domicile et au bureau, ainsi qu'au bureau du Client de temps à autre. Nécessite généralement la capacité de rester assis pendant de longues périodes.

Informations supplémentaires concernant les tâches et les descriptions de poste de l'entreprise
La compagnie s'engage à offrir des chances égales dans toutes les pratiques d'emploi sans égard à la race, la nation ou l'origine ethnique, la couleur, la religion, l'âge, le sexe (y compris la grossesse et la procréation), l'orientation sexuelle, l'état matrimonial, la situation de famille, le handicap physique ou mental ou condamnations pénales graciées, ou toute autre catégorie protégée par la loi.

La description de poste ci-dessus vise à décrire la nature générale et le niveau de travail effectué ; il n'est pas destiné à être interprété comme une liste exhaustive de toutes les responsabilités, tâches et compétences requises pour le poste. La compagnie se réserve le droit, à tout moment, avec ou sans préavis, de modifier ou de changer les responsabilités professionnelles, de réaffecter ou de transférer un poste ou d'attribuer des responsabilités professionnelles supplémentaires. La compagnie fournira des accommodements raisonnables aux handicaps connus pour permettre à un candidat ou à un employé qualifié de postuler un emploi, d'exécuter les fonctions essentielles de l'emploi ou de profiter des avantages et privilèges de l'emploi, comme l'exige la loi.

L'employé comprend que ni la réception de la description de poste ni aucune représentation dans ce document ne crée une garantie ou un contrat de travail pour une période spécifiée ou ne modifie la nature de l'emploi de l'employé, qui ne peut être modifiée que par un écrit signé par le PDG.

Information Importante:
Les énoncés ci-dessus visent à décrire la nature générale et le niveau de travail effectué par les personnes affectées à ce poste. Ils ne sont pas destinés à être une liste exhaustive de toutes les responsabilités, tâches et compétences requises des associés ainsi classés.

La Société s'engage à offrir des chances égales dans toutes les pratiques d'emploi sans égard à l'âge, à la race, à la couleur, à l'origine nationale, au sexe, à l'orientation sexuelle, à la religion, au handicap physique ou mental ou à toute autre catégorie protégée par la loi. Dans le cadre de cet engagement, la Société fournira des aménagements raisonnables pour les handicaps connus afin de permettre à un candidat ou à un employé de postuler a un emploi, d'exécuter les fonctions essentielles de l'emploi ou de profiter des avantages et privilèges de l'emploi, comme l'exige la loi.

La compagnie accueille et encourage les candidatures de personnes handicapées. La compagnie fournira des accommodements raisonnables, des formats accessibles et des aides à la communication sur demande aux personnes handicapées qui participent à tous les aspects du processus de recrutement et de sélection. Si vous avez besoin d'un accommodement dans le cadre du processus de candidature, veuillez contacter : le recruteur, l’Acquisition de talents, pour les candidats externes, ou un superviseur pour les candidats internes.

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JOB DESCRIPTION

Business Development Manager - Canada
At our Company, we grow People, Brands, and Businesses! We are seeking a dedicated Business Development Manager to manage sales programs and strategic planning initiatives within a specific department of the business to ensure sales targets are met.  This role may be dedicated to servicing one significant client or responsible for multiple client’s goals and encompassing customer relations and implementation.

Take this opportunity to join North America’s leading business solutions provider and build your career working with amazing people in a growing industry! Apply today!

What we offer:

  • Full-Time Benefits (Health, Dental, Disability, Life, Lifeworks Program)
  • Perk Spot Discounts on Travel, Movies, Cell Phones and more
  • Training and Career Development
  • Generous Paid Time-Off

Responsibilities:

  • Achieve P&L targets; manage the business for each client(s) assigned.
  • Implement marketing strategies and analyze trends and results to achieve department/client income and expense budget goals.
  • Develop and launch strategies to pursue new opportunities.
  • Manage and maximize manufacturer marketing/promotional funds to achieve sales goals while staying within financial guidelines.
  • Organize a business unit team to retain and expand upon all client relationships.
  • Facilitate communication, opportunities, challenges, and workflow to other team members and attend all Client meetings and reviews.
    • French and English bilingualism required
    • Demonstrated leadership and initiative
    • Priority management in a dynamic work environment
    • Access to a vehicle.

Qualifications:

  • Bachelor's Degree or equivalent job-related experience is required
  • 2-5 years of relative work experience in applicable field
  • Proven track record in sales
  • Working knowledge of syndicated data
  • Forecasts, set objectives, anticipates, structures task and establishes priorities
  • Strong sales presentation development skills; Outstanding written and oral communication skills.

The Company is one of North America’s leading sales and marketing agencies specializing in outsourced sales, merchandising, category management and marketing services to manufacturers, suppliers, and producers of food products and consumer packaged goods. The Company services a variety of trade channels including grocery, mass merchandise, specialty, convenience, drug, dollar, club, hardware, consumer electronics and home centers. We bridge the gap between manufacturers and retailers, providing consumers access to the best products available in the marketplace today.

The Company welcomes and encourages applications from people with disabilities.  The Company will provide reasonable accommodations, accessible formats, and communication support upon request to persons with disabilities who take part in all aspects of the recruitment and selection process.  If you require accommodation in connection with the application process, please contact: Recruiter, Talent Acquisition, for external applicants, or, a Supervisor for internal applicants.

Responsibilities/Qualifications
The Company is one of North America’s leading sales and marketing agencies specializing in outsourced sales, merchandising, category management and marketing services to manufacturers, suppliers and producers of food products and consumer packaged goods. The Company services a variety of trade channels including grocery, mass merchandise, specialty, convenience, drug, dollar, club, hardware, consumer electronics and home centers. We bridge the gap between manufacturers and retailers, providing consumers access to the best products available in the marketplace today.

Position Summary
The Business Development Manager manages sales programs and strategic planning initiatives within a specific department of the business to ensure sales targets are met.  This role may be dedicated to servicing one significant client or responsible for multiple client’s goals and encompassing customer relations and implementation.

Essential Job Duties and Responsibilities
Revenue Budget Achievement

  • Achieve P&L targets; manage business for each client(s) assigned
  • Implement marketing strategies and analyze trends and results to achieve department/client income and expense budget goals
  • Own and drive revenue growth; identify opportunities and align business unit resources to secure those opportunities 

Client Quota Achievement

  • Meet and/or exceed Client’s goals for sales, distribution, pricing, shelving and promotional volume
  • Identify and provide services to support the “Customer as Clients”
  • Develop and launch strategies to pursue new opportunities 

Client Key Performance Indicators Achievement

  • Manage and maximize manufacturer marketing/promotional funds to achieve sales goals while staying within financial guidelines
  • Identify opportunities and close white space within the market
  • Implement customer headquarter calls and penetrate key positions at retailer

Department Business Management

  • Organize business unit team to retain and expand upon all client relationships
  • Assist team to navigate in the larger Company organization to align needed resources and support to ensure specific client and/or customer initiative success
  • Facilitate communication, opportunities, challenges, and workflow to other team members and attend all Client meetings and reviews

Supervisory Responsibilities
Direct Reports : This position does not have supervisory responsibilities for direct reports

Indirect Reports : Does not have direct reports, but may delegate work of others and provide guidance, direction and mentoring to indirect reports

Travel and/or Driving Requirements

  • Travel is an essential duty and function of this job. Driving is not an essential duty or function of this job.
  • Travel up to 40%

Minimum Qualifications

  • Education Level: (Required): Bachelor's Degree or equivalent experience
  • 2-5 years of relative work experience in applicable field

Skills, Knowledge and Abilities

  • Proven track record in sales
  • Strong sales presentation/development skills
  • Working knowledge of syndicated data
  • Forecasts, sets objectives, anticipates, structures tasks and establishes priorities
  • Accurately scopes out length and difficulty of tasks and projects
  • Strong sales presentation development skills
  • Outstanding written and oral communication skills.
  • Demonstrates commitment to meeting or exceeding customer expectations, effectively solicits and responds to the needs of the customer both external and internal
  • Works cooperatively with others toward common group objectives, demonstrates respect for the ideas and contributions of other team members, cultivates positive relationships with other associates, and provides assistance and support to others
  • Intermediate Microsoft Office Suite skills

Environmental & Physical Requirements

Office / Sedentary Requirements
Incumbent must be able to perform the essential functions of the job.  Work is performed primarily in an office environment. Typically requires the ability to sit for extended periods of time (66%+ each day), ability to hear the telephone, ability to enter data on a computer and may also require the ability to lift up to 10 pounds. 

Additional Information Regarding The Company Job Duties and Job Descriptions
The Company is committed to providing equal opportunity in all employment practices without regard to race, nation or ethnic origin, colour, religion, age, sex (including pregnancy and childbearing), sexual orientation, marital status, family status, physical or mental disability or pardoned criminal convictions, or any other category protected by law.

The above job description is meant to describe the general nature and level of work being performed; it is not intended to be construed as an exhaustive list of all responsibilities, duties and skills required for the position. The Company reserves the right at any time with or without notice to alter or change job responsibilities, reassign or transfer job position or assign additional job responsibilities. The Company shall provide reasonable accommodations of known disabilities to enable a qualified applicant or employee to apply for employment, perform the essential functions of the job, or enjoy the benefits and privileges of employment as required by the law.

Employee understands that neither the provision of the Job Description nor any representation in this document creates a guarantee or contract of employment for any specified period of time or changes the nature of Employee's employment, which can only be modified in a writing signed by the CEO

Cette offre d'emploi n'est plus disponible.