Français ci-dessous.

As the Social Media specialist, you will be responsible for creating content to raise awareness for our own brands and offer content to our clients. You will work directly with our Art Director and Business Development Director. You will work on our web site, Linkedin, Instagram, Facebook, Twitter, Youtube…..Fans of marketing, video games, sport and passionate about lifestyle, we would like to meet you!

Roles and responsibilities

Strategy

  • Analyse current data
  • Create a development plan
  • Monthly report of actions and results
  • Monitor competition and digital innovation
  • Ensure the consistency of the brand
  • Develop strong working relationships with internal and external teams
  • Promote the importance of content within the organization

Content

  • Create a content strategy
  • Develop editorial calendars based on brand strategy
  • Produce marketing content initiatives to ensure customer engagement
  • Standardize brand messages across all content to provide a consistent experience
  • Optimize and update the content already created
  • Plan, manage and track content creation timelines
  • Distribute content through relevant channels, at the right time
  • Define best practices in content creation and production
  • Structure and organize the content on our sites to facilitate discoverability
  • Supervise the production of content produced internally or with other TAKEOFF agencies
  • Generate new ideas to attract attention
  • Develop our streaming studio with the establishment of internal / external interventions, open up new opportunities for talks / participation / exchanges, content….
  • Coordinate for the production of digital content, videos, streams, with our AD and Project Manager

Qualifications

  • English native language level, excellent level in French
  • Excellent copywriter in both languages
  • Graduated in communication or any other significant experience
  • 2 to 5 years of experience in digital marketing and content marketing in North America
  • Comfortable working with multi-disciplinary teams
  • Interested in and knowledge of video games, sport, e-sport, well-being
  • Very organized, autonomous and a sense of teamwork and knowledge sharing
  • Keeps abreast of new trends (advertising, marketing, content and digital)

Working with TAKEOFF

  • Group insurance (medical, dental, paramedical)
  • Company on a human scale and growing
  • Presence on three continents
  • Young, dynamic and creative team
  • The possibility of carrying out one’s tasks in mixed WFH and at the office

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En tant Spécialiste Média sociaux, vous serez chargé de créer du contenu pour accroître la notoriété de notre marque et de proposer du contenu pour nos clients. Vous travaillerez main dans la main avec notre directeur artistique, et notre directeur commercial. Vous travaillerez sur nos site Internet, Linkedin, Instagram, Facebook, Twitter, Youtube…..
Si vous êtes un fan de marketing, de jeux vidéo, de sport et passionné par le lifestyle, on aimerait vous rencontrer!

Rôles et responsabilités

Stratégie

  • Analyse des données existantes
  • Proposer un plan de développement
  • Compte rendu mensuel des actions et résultats
  • Veille concurrentielle et innovation numérique
  • Garantir la cohérence de la marque
  • Développer des relations de travail solides avec les équipes internes et externes 
  • Promouvoir l'importance du contenu au sein de l'organisation

Production de contenu

  • Créer une stratégie de contenu 
  • Développement des calendriers éditoriaux en fonction de la stratégie des marques 
  • Produire toutes les initiatives de contenu marketing pour assurer l'engagement des clients
  • Normaliser les messages de marque sur l'ensemble du contenu pour offrir une expérience cohérente
  • Optimiser et mettre à jour le contenu déjà créé
  • Planifier, gérer et suivre les échéanciers de création de contenu
  • Diffuser le contenu au sein des canaux pertinents, au bon moment
  • Définir les meilleures pratiques en matière de création et de production de contenu 
  • Structurer et organiser le contenu sur nos sites pour faciliter la découverte
  • Superviser la production de contenu réalisé en interne ou avec les autres agences TAKEOFF
  • Rester au courant des développements et générer de nouvelles idées pour attirer l'attention 
  • Développer notre studio de streaming avec la mise en place d’interventions internes/externes, ouvrir de nouvelles opportunités de paroles/participation/échanges, contenu….
  • Se coordonner pour la production des contenus digitaux, vidéos, stream, avec notre DA et Gestionnaire de projet

Requis

  • Diplôme en communication ou toute autre expérience significative
  • Anglais niveau langue maternelle, excellent niveau en Français
  • Excellent rédacteur dans les deux langues
  • 2 à 5 ans d'expérience en marketing numérique et marketing de contenu en Amérique du Nord
  • À l’aise à travailler avec des équipes multi-disciplinaires
  • Intérêt et connaissance pour le monde du jeu vidéo, le sport, l’e-sport, le bien-être, 
  • Très organisé, autonome et sens du travail d’équipe et du partage du savoir
  • Se tient au courant des nouvelles tendances (publicité, marketing, contenu et numérique)

Chez TAKEOFF

  • Une assurance collective (médicale, dentaire, paramédicale)
  • Société à taille humaine et en pleine croissance
  • Une présence sur trois continents
  • Équipe jeune, dynamique et créative
  • La possibilité d'effectuer ses tâches en mixte télétravail et au bureau
Cette offre d'emploi n'est plus disponible.