PPC Specialist

Maison Battat Inc. – Montreal QC

At Battat, we’re in the business of making kids happy. Thanks to our team of dynamic, talented and motivated individuals, we design and manufacture high quality, educational, and innovative toys that kids and parents around the world have loved for over 45 years!

Joining Battat means working in a multidisciplinary team within a growing privately-owned international company. It also means joining a stimulating workplace, full of professional challenges and the possibility to develop and grow.

We are currently looking for a tech-savvy PPC specialist with superior analytical skills and a passion for digital performance.

Reporting to the Digital Strategy Lead of the Digital Department, you are responsible for developing full-cycle digital strategies and report on performance to ensure the growth of our brands.

Responsibilities:

  • Implement PPC strategies to grow brand awareness, conversions and leads through marketing performance, search engine and conversion optimization for a portfolio of brands
  • Perform market research, competitor analysis and audience segmentation
  • Execute data driven paid marketing strategy through creation of Google Search, Display, YouTube, Facebook marketing campaigns and their optimization
  • Utilize Google Analytics, Google Tag Manager and Search console to analyze campaign performance
  • Create campaign performance reports, monthly spend reporting and ad hoc reports as needed
  • Explore new marketing channels as required
  • Manage relationships with internal teams and external marketing/media partners

Skills, Competencies & Requirements:

  • Bachelor’s degree in marketing (MBA is an asset)
  • Excellent knowledge of digital marketing concepts, terminology and experience working with transactional and non-transactional websites
  • Excellent Excel and analytical skills needed
  • Knowledge of SEM, SEO and web products
  • Knowledge of Google, Facebook and YouTube advertising platforms (Google and Facebook certifications are a strong asset)
  • Excellent knowledge of English to deal with media partners
  • Autonomy, attention to detail and team spirit
  • Ability to adapt to a constantly changing and dynamic environment

Experience:

  • 2+ years experience in display and social media paid advertising
  • B2C marketing experience (an asset)
  • Experience using Facebook Ads, Google Ads and similar third-party campaign management tools
  • Experience working in ecommerce (an asset)
  • Experience with WordPress and Shopify content management systems (an asset)
  • Analytics experience in performance-based marketing is highly preferred
  • Experience with Data reporting and visualization using tools

Curious? Visit Battatco.com and explore our brands!

We offer a competitive salary based on experience, a generous group benefits package, and continued education.

We thank all applicants for their interest, however only selected candidates will be contacted.

==============

Spécialiste PPC

Maison Battat Inc. – Montréal QC

Chez Battat, notre mission consiste à rendre les enfants heureux. Grâce à notre équipe d’individus dynamiques, talentueux et motivés, nous concevons et fabriquons des jouets haut de gamme, novateurs et éducatifs que parents et enfants du monde entier adorent depuis plus de 45 ans!

Travailler chez Battat implique collaborer avec une équipe multidisciplinaire au sein d’une entreprise internationale privée en pleine croissance. Cela signifie également s’intégrer à un milieu de travail stimulant débordant de défis professionnels et offrant des possibilités de développement et de croissance.

Nous recherchons actuellement un(e) spécialiste PPC ayant un esprit analytique, passionné(e) par la performance digitale et les nouvelles technologies.

Responsabilités:

  • Mettre en place des stratégies PPC pour augmenter la notoriété de la marque, conversions et prospects grâce à la performance marketing, l’optimisation des moteurs de recherche et des taux de conversion pour un portfolio de marques
  • Effectuer analyses de marché, de la compétition et segmentation de l’auditoire
  • Exécuter la stratégie marketing payante axée sur les données, incluant la création de campagnes Google Search, Display, YouTube, Facebook ainsi que leur optimisation
  • Utiliser Google Analytics, Google Tag Manager et Search Console pour analyser la performance de la campagne
  • Créer des rapports de performance, d’achats mensuels et autres rapports spéciaux au besoin
  • Explorer nouveaux canaux de commercialisation au besoin
  • Gérer les relations avec les équipes internes et partenaires média/marketing externes

Connaissances, Compétences et Exigences :

  • Baccalauréat en marketing (MBA est un atout)
  • Excellentes connaissances en marketing digital et sa terminologie et expérience avec les sites transactionnels et non-transactionnels
  • Excellentes habiletés analytiques et maîtrise de Excel
  • Connaissances en SEM, SEO et produits en ligne
  • Connaissances des plateformes d’achat numérique Google, Facebook et YouTube (les certifications Google et Facebook sont un atout certain)
  • Excellent niveau d’anglais pour les relations avec les partenaires média
  • Autonomie, attention au détail et esprit d’équipe
  • Facilité d’adaptation à un environnement dynamique en évolution constante

Expérience:

  • 2 années minimum d’expérience en média numérique et social
  • Expérience marketing B2C (un atout)
  • Expérience avec Facebook Ads, Google Ads et autres outils de gestion tierce partie
  • Expérience avec le commerce électronique (un atout)
  • Expérience avec les systèmes de gestion de contenu WordPress et Shopify (un atout)
  • Expérience en analytique de marketing de performance est préférée
  • Expérience en rapports de données et outils de visualisation

Votre curiosité est piquée? Visitez le site Battatco.com et découvrez nos marques!

Nous offrons un salaire concurrentiel en fonction de l’expérience, un généreux régime d’avantages sociaux collectifs ainsi qu’une formation continue.

Nous remercions tous les candidats pour leur intérêt, mais seuls les candidats sélectionnés seront contactés.

Cette offre d'emploi n'est plus disponible.