Client Business Manager

Montréal

Description

Position at Wavemaker

A propos de  Wavemaker
Nous pensons qu'il existe toujours une meilleure façon de se développer. Nous stimulons positivement la croissance de nos clients en remodelant la prise de décision et les expériences des consommateurs à travers les médias, le contenu et la technologie. Grâce aux données sur les consommateurs les plus puissantes au monde, nous comprenons où et comment le marketing peut intervenir de manière décisive pour aider les marques à augmenter leurs ventes.

Nos 7 600 collaborateurs répartis sur 90 marchés stimulent la croissance de certaines des plus grandes marques et entreprises du monde. Notre attitude de provocation positive est rendue possible par:

  • Connaissance approfondie que nous avons des activités de nos clients
  • Confiance pour contester ce qui s'est passé avant
  • Le soutien pour aller plus loin que ce que nous déjà pensions possible

Nous faisons partie de GroupM, société media internationale du groupe WPP.

Description du poste:

Le poste de ‘client business manager’ est recherché pour travailler sur le compte L'Oréal. Regroupant de nombreuses belles marques et étant présent sur différents marches (cosmétiques, parfums, soins de la peau…), ce poste est une excellente opportunité pour apprendre beaucoup, participer à l’élaboration des réflexions stratégiques et participer à de nombreux projets innovants.

Ce poste comprend des échanges quotidiens avec les clients, l’élaboration de recommandation stratégiques et media planning sur l’ensemble des canaux.

Relevant du directeur associé ou du directeur de la stratégie, le poste supervise la compréhension des enjeux business des clients, la stratégie media, la préparation des plans média et autres livrables et supervise la mise en œuvre du plan média.

Le client business manager est également responsable de la formation et de la délégation de projets aux planificateurs et assure la croissance des membres plus jeunes de l'équipe en s'assurant de leur exposition à toutes les facettes nécessaires du processus de planification. Il/Elle doit avoir une solide connaissance media (médias traditionnels et digital) et des options possibles.

Ce poste travaille en étroite collaboration avec la haute direction et les agences partenaires pour créer et évaluer des stratégies média basées sur les objectifs du client, ainsi que sur l’univers concurrentiel spécifique aux marches concernes.

Les 3 meilleures choses concernant le poste

  • Diriger des projets pour des clients de renom avec une soif d’innovation et prêts à explorer tout ce qui est nouveau et différent
  • Possibilité de faire partie de la croissance et de l'héritage de Wavemaker dans l'industrie
  • Une chance de faire partie d'une équipe dynamique et aux multiples talents ; avec accès aux meilleurs outils et recherches de l’industrie

Principales responsabilités

  • Être responsable de la gestion globale des marques L’OREAL gérées
  • Développer la stratégie media en réponse aux enjeux business/communication
  • Développer, présenter et exécuter les plans média
  • S'assurer que les plans médias répondent aux objectifs du client, sont stratégiques et atteignent les objectifs d'efficacité
  • Étudier les nouvelles opportunités media sur tous les canaux (media traditionnels et digital – E-Commerce et Amazon inclus) et déterminer comment elles s'intègrent dans les objectifs et les budgets du client
  • Forte implication avec les clients comprenant la capacite a les accompagner dans des séances de brainstorming sur la réalisation des objectifs fixés avec des solutions « hors des sentiers battus »
  • Responsable de missions administratives, ce qui comprend, mais sans s'y limiter : la facturation, l'assurance que les écarts et les problèmes de facturation sont gérés en temps opportun, la rentabilité des clients, etc.
  • Se tenir au courant de manière proactive des tendances du secteur et partager les connaissances avec l'équipe
  • Utiliser efficacement le processus de planification exclusif à l'agence pour alimenter la stratégie et les insights
  • Déléguer de manière appropriée aux planificateurs pour soutenir l'élaboration et l'exécution du plan
  • Superviser, former et développer l’équipe pour assurer un niveau de qualité élevé
  • Guider l'équipe sur l'utilisation des outils de planification de l'agence
  • Superviser les négociations du plan et les activités de l'équipe gérée
  • S'assurer que les plans sont exécutés sans faille

Compétences souhaitées

  • Diplôme en Publicité, marketing, business, communication ou tout autre domaine connexe
  • Minimum de 5 ans d’expérience en media planning & gestion directe de clients
  • Capacité à communiquer de manière concise et claire à la fois oralement et par écrit en anglais et en français
  • Capacité à superviser et développer une équipe,
  • Capacité à déléguer
  • Connaissance des outils clés – administratifs et media (DDS, Prisma, DCM, Sizmek, MOAT, DBM & Vividata etc.)
  • Maîtrise de la suite Microsoft Office (Outlook, Excel, PowerPoint, Word, etc.)

Qualités recherchées

  • Démontre l'exactitude et l'attention aux détails
  • Autonome qui fait preuve d’initiative
  • Capacité à gérer plusieurs projets
  • Esprit d’équipe capable d’intervenir et de contribuer à la stratégie dans un paysage en constante évolution
  • S'épanouit dans un environnement au rythme rapide
  • Adopte les valeurs fondamentales de PACED (Passionné, Agile, Collaboratif, Entrepreneur, Diversité)

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Client Business Manager

About Wavemaker

We believe there always is a better way to grow. We positively provoke growth for our clients by reshaping consumer decision-making and experiences through media, content and technology. The Wavemaker way is globally consistent. Fueled by the world’s most powerful consumer data, we understand where and how marketing can intervene decisively to help brands win more sales. 

Our name is our mission and our method. To make waves, you need to be provocative, even fearless. We do our best work for brave brands and people who want to be challenged to go further and faster. We know it’s not easy, but if it’s in you, we will get it out of you.  

Our 7,600 people across 90 markets provoke growth for some of the world’s leading brands and businesses. Our attitude of Positive Provocation is enabled by: 

  • Deep knowledge we have of our clients’ business 
  • Confidence to challenge what’s gone before 
  • The support to go further than we thought possible 

We are a part of GroupM, WPP’s global media investment management company.

Brief Description

The Client Business Manager position is an exciting opportunity to join the wanted to L’Oréal team. By working on different L’Oréal brands and different markets (i.e. Skincare, Fragrance), it is a great opportunity to learn a lot, participate in strategic recommendation and manage many innovative projects.

This position includes daily interaction with clients, media strategy and media planning recommendations internally and directly to the client. Reporting to the Associate Director or Strategy Director, the position oversees business client understanding, media strategy, preparation of media plans and other deliverables and supervises media plan implementation. 

The Client Business Manager is also responsible for training and delegating projects to Planners and Assistants and ensuring the growth of more junior team members by ensuring their exposure to all necessary facets of the planning process. The individual must have strong familiarity with plan options, areas that have been pursued on behalf of a client’s business, and the critical list of areas to explore.

Three Best Things About the Job:

  • Lead client-facing work for L’Oreal brands have an appetite for innovation and exploring the new and different
  • Opportunity to be a part of WAVEMAKER’s growth and legacy in the industry
  • A chance to be a part of a dynamic and multi-talented team; with access to best in class tools and research

Key Responsibilities of the Role:

  • Responsible for overall management of client business
  • Develop, execute and present media strategy/media plans from inception to completion
  • Reviews and investigates synergistic, targeted and new media opportunities
  • Have active deep involvement with client in brainstorming sessions on achieving set goals with “outside of the box” solutions
  • Ensure media plans deliver on client objectives, are strategic and meet efficiency goals
  • Delegate appropriately to Planners and Assistant Planners to support plan development and execution
  • Responsible for the overall client financials, which includes, but is not limited to: billing, ensuring discrepancies and invoice issues are managed in a timely fashion, profitability of clients, etc.
  • Maintain a comprehensive media knowledge base across all channels and synthesize information into ideas - proactively keeping abreast of industry trends and sharing knowledge with team
  • Utilizes planning processes and tools to develop client recommendations
  • Can effectively use and guide team on use of agency planning tools
  • Oversee plan negotiations and media team activities
  • Ensure plans are executed flawlessly 
  • Maintain client contact/Manage client requests – i.e. plan changes, budget changes, provide marketplace information
  • Managing status reporting process to ensure efficient workflow to meet deadlines
  • Staff supervision, training and development as well as serving as a positive role model with a strong work ethic and vigorously reviewing all work to ensure high quality standard
  • Act as key liaison with internal implementation teams (Print, Broadcast, Digital Trading) to ensure seamless integration of ideas into media plans ensuring deliverables align with overall plan strategies
  • Lead and manage the budget and client billing process

What You Will need:

  • Bachelor’s degree in Advertising, Marketing, Business Administration, Communications, or related field
  • Minimum 5 years in media planning and direct client service
  • Demonstrated presentation skills and a clear ability to articulate complex concepts both orally and in written format
  • Demonstrated supervisory, delegation and strong mentorship skills
  • Working knowledge of Syndicated tools (DDS, Prisma, DCM, Sizmek, MOAT, DBM & Vividata etc.)
  • Proficient with Microsoft Office Software (Outlook, Excel, PowerPoint, Word, etc.)

Qualities:

  • Demonstrates accuracy and attention to detail
  • Self-starter who demonstrates initiative
  • Ability to manage multiple projectssimultaneously
  • Strong collaborative and communication skills
  • Ability to delegate and oversee workload
  • Team player who can step in and help drive strategy against a landscape that is in constant change
  • Thrives in fast paced environment
  • Embraces PACED (Passionate, Agile, Collaborative, Entrepreneur, Diversity) core

GroupM and all of its affiliates embrace and celebrate diversity and inclusivity. We are committed to creating a safe and respectful work environment and building a team that represents a variety of backgrounds, perspectives, and skills. We are a worldwide media agency network that represents global clients. The more inclusive and collaborative we are, the more great work we can create together.

GroupM encourages all qualified candidates to apply and has an exceptional record of accommodating the needs of our staff. If you require accommodation at any stage of the application process, please let us know. GroupM thanks all applicants, however only those who qualify for an interview will be contacted.

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