Reporting to AquaHacking's (AH) Director of Operations and working very closely with the organization's creative agency, you are part of a young organization dedicated to the protection of water in Canada through innovation and entrepreneurship. You will work in a small but very  dynamic and passionate team. The pace of work is fast and the person occupying this position will have to bring his/her expertise to the conversation and the development of future projects.

As part of your duties as a Communications Specialist at AquaHacking, you will, among other things, be called to:

Website:

  • Update information on the website;

Social media:

  • Create and manage the calendar of content, publications and advertisements
  • Launch paid campaigns
  • Manage the community on AH social media
  • Manage Social Media Coverage of AH Events
  • Manage authorizations, budgets, reports, and campaign analytics; provide results and recommendations for improvement and future campaigns

Writing:

  • Write press releases and speeches
  • Content for social media
  • Promotional documents
  • Newsletters
  • Report on communication strategies

Graphics and layout:

  • Following the brand guidelines create all needed communication tools,
  • Design the visuals for social media
  • Participate in the development of various templates for presentation documents and the creation of a directory with all those already created
  • Layout reports
  • Maintain the organization's image and video database;

Other:

  • Assist in defining and implementing the strategic action plan for the development of social media platforms.
  • Act as a point of contact for media partners
  • Support the team in the organization and deployment of AquaHacking Challenges throughout the year;
  • Ensure that the visual parameters of the organization and its partners are respected in all points of contact;
  • Work closely with the creative agency AquaHacking for the update of communication tools and the production of video content.

Skills sought:

  • Strategic thinking skills
  • Great sense of organization;
  • Great sense of creativity
  • Attention to detail;
  • Synthetic spirit and good extension skills;
  • Interpersonal skills;
  • Sense of initiative and priorities.

Requirements

  • Bilingual French English, spoken and written
  • Editorial talent (French and English);
  • Graphic talent
  • Excellent knowledge of social media and analytical tools;
  • Good knowledge of the Adobe suite (Photoshop, Illustrator);
  • Strong understanding of the media and communications community

Assets:

  • Agency experience;
  • Personal interests for the environment, technology and / or entrepreneurship.

Conditions & Benefits:

  • Start to work: January 2019
  • Full time (35h / week)
  • Competitive remuneration
  • Collective Insurance
  • Access to a gym

____________________________________________________________________________________

Relevant de la direction des opérations chez AquaHacking (AH) et travaillant de très près avec l’agence de consultation créative de l’organisation, vous évoluez au sein d’une jeune organisation veillant à la protection et à la gouvernance de l’eau tout en favorisant les technologies et l’entrepreneuriat au Canada. Vous travaillerez au sein d’une petite équipe très dynamique et passionnée. Le rythme de travail est rapide et la personne occupant ce poste devra apporter son expertise à la conversation et au développement des projets à venir.

Dans le cadre de vos fonctions à titre de Spécialiste des communications chez AquaHacking, vous pouvez, entre autres, être appelé à :

Site Web:

  • Effectuer la mise à jour d’informations sur le site Internet;

Réseaux Sociaux:

  • Créer et gérer le calendrier de contenus, de publications et de publicités
  • Lancer des campagnes payantes
  • Gérer la communauté sur les réseaux sociaux d'AH
  • Gérer la couverture Media Sociaux des événements AH
  • Gérer les autorisations, les budgets, les rapports et les analyses des campagnes ; fournir des résultats et des recommandations pour l'amélioration et les futures campagnes

Rédaction:

  • Rédiger les communiqués de presse et les allocutions
  • Rédaction de contenus pour les réseaux sociaux
  • Rédaction de textes promotionnels
  • Rédiger les infolettres;
  • Effectuer un bilan/rapport des stratégies de communication

Graphisme et mise en page:

  • Faire l'infographie et la mise en page de certains outils de communications,
  • Faire l'infographie des visuels pour les medias sociaux
  • Participer à l’élaboration de gabarits variés de documents de présentations et à la création d’un répertoire avec tous ceux déjà créés
  • Faire la mise en page des rapports
  • Maintenir à jour la banque d’images et de vidéos de l’organisation;

Autres:

  • Aider à définir et mettre en œuvre le plan d’action stratégique pour le développement des plateformes de médias sociaux.
  • Agir comme point de contact pour les partenaires médias;
  • Soutenir l’équipe dans l’organisation et le déploiement des Défis AquaHacking tout au long de l’année;
  • Veiller au respect des paramètres visuels de l’organisation et de ses partenaires dans tous les points de contact;
  • Travailler de près avec l’agence créative d'AquaHacking pour la mise à jour des outils de communication et la production des contenus vidéo.

Compétences recherchées :

  • Capacité de réflexion stratégique
  • Grand sens de l’organisation;
  • Grand sens de la créativité
  • Souci du détail;
  • Esprit de synthèse et bonne capacité de vulgarisation;
  • Aisance relationnelle;
  • Sens de l’initiative et des priorités.

Exigences

  • Bilingue français anglais, parlé et écrit
  • Talent rédactionnel (français et anglais);
  • Talent graphique
  • Excellente connaissance des réseaux sociaux et des outils analytiques;
  • Bonne connaissance de la suite Adobe (Photoshop, Illustrator);
  • Grande compréhension du milieu des médias et des communications;

Atouts :

  • Expérience en agence;
  • Intérêts personnels pour l’environnement, la technologie et/ou l’entrepreneuriat.

Conditions & Avantages :

  • Rentrée en fonction: Janvier 2019
  • Temps plein (35h / semaine)
  • Rémunération concurrentielle
  • Assurances collectives
  • Accès à une salle de sport
Cette offre d'emploi n'est plus disponible.