Influencer Campaign Manager / Gestionnaire de Campagne Influenceur

Montréal

What is it like to be an Influencer campaigns manager and a key team member within the Influencer division at DULCEDO Management?

You will manage collaborations between some of the best brands & influencers within fashion, beauty and lifestyle industry and will gain in-depth knowledge of our network of digital influencers.

With this knowledge, you will oversee the optimal matchmaking between our talents and the brands we work with and oversee Influencer campaigns on behalf of Dulcedo's diverse clients. You will also manage the projects throughout the collaboration, from booking to the briefing as well as execution and follow-ups.

You will take part in multidisciplinary pitch meetings and create brainstorms and in addition, you are responsible for maintaining the strong relations with our current talent network and our clients.

Responsibilities:

  • Taking part in pitch meeting sessions, to create the most effective & creative campaigns.
  • Managing the Influencer throughout ongoing collaborations, from booking to briefing, and from execution to reporting.
  • Oversee influencer activities related to our campaigns
  • Relationship management with our current influencer roster.
  • Manage and update a system of talent database.
  • Benchmarking of talent agencies.
  • Benchmarking of influencer marketing tools and platforms.
  • Strategic plans for clients.
  • Correspondence with talents regarding campaigns when necessary

Requirements / Skills:

  • Bachelor degree and 2-5 years of experience in related field (PR/marketing/business/communications).
  • Knowledge in managing influencers campaigns.
  • Excellent people skills, a talent for building strong relations.
  • A structured way of working; competencies in planning and organization & attention to detail.
  • Bilingual in French and English(verbal and written).
  • A strong personality who is able to work autonomously and within teams.
  • Experience in communicating directly with clients.
  • Strong knowledge in Sports, Fashion, and Entertainment.
  • Participate in the negotiation process with the business development team and the client to protect the interest of the talents.
  • Ideation and execution of media partnership activities.
  • Administer the highest level of quality control.

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Qu'est-ce que cela fait d'être un gestionnaire de campagne d'influenceur et un membre clé de la division Influencer de DULCEDO Management?

Vous allez gérer des collaborations entre certaines des meilleures marques et influenceurs de l’industrie de la mode, de la beauté et de lifestyle et acquérir une connaissance approfondie de notre réseau d'influenceurs numériques.

Grâce à ces connaissances, vous organiserez le rapprochement optimal entre nos talents et les marques avec lesquelles nous travaillons et superviserez les campagnes d' influencer au nom des divers clients de Dulcedo. Vous allez également gérer les projets tout au long de la collaboration, du booking au briefing et à l'exécution et aux suivis.

Vous participerez à des réunions de médias multidisciplinaires et partagerez des idées, en plus d'être responsable de maintenir des relations solides avec notre réseau actuel de talents et nos clients.

Responsabilités:

  • Participer à des réunions de discussion pour créer les campagnes les plus efficaces et créatives.
  • Gérer les influenceurs tout au long des collaborations en cours, de la réservation au briefing et de l'exécution au reporting.
  • Superviser les activités des influenceurs liées à nos campagnes
  • Gestion des relations avec notre liste d'influenceurs actuelle.
  • Gérer et mettre à jour un système de base de données de talents.
  • Benchmarking des agences de talent.
  • Analyse comparative des outils et des plateformes de marketing d'influence.
  • Plans stratégiques pour les clients.
  • Correspondance avec les talents concernant les campagnes si nécessaires

Exigences :

  • Baccalauréat et 2-5 ans d'expérience dans un domaine connexe (relations publiques / marketing / affaires / communications).
  • Connaissance de la gestion des campagnes d'influenceurs
  • Excellentes aptitudes en relations humaines, un talent pour établir des relations solides.
  • Une manière de travailler structurée; compétences en planification et organisation & attention aux détails.
  • Bilingue français et anglais (verbale et écrit).
  • Une personnalité forte, capable de travailler de manière autonome et en équipe.
  • Expérience dans la communication directe avec les clients.
  • Solides connaissances dans les domaines du sport, de la mode et du divertissement.
  • Participer au processus de négociation avec l'équipe de développement commercial et le client pour protéger les intérêts des talents.
  • Idéation et exécution d'activités de partenariat avec les médias.
  • Administrer le plus haut niveau de contrôle qualité.

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