Cette description – plutôt ordinaire – a besoin d’une touche extraordinaire. Joins-toi à une équipe qui compte sur ta créativité et ton originalité pour faire des communications RH pas banales! 

This description - rather ordinary - needs an extraordinary touch. Join a team that’s counting on your creativity to reinvent our HR communications! 

*La version française suivra 

You will work in close collaboration with our human resources (HR) team, reporting to the Talent and Culture Director. You will be responsible for coordinating, producing, writing, and disseminating all of Ecosystem’s internal and external HR communications. The HR team is bilingual, and you will be responsible for producing content in English. 

You will develop effective communications strategies and action plans for different audiences. These strategies will aim to maximize our leverage and encourage employee attraction, engagement, mobilization, and recognition. 

You will be responsible for the successful delivery of projects that support change management, HR’s visibility, and our Employee Promise. You will also play an advisory role, recommending communications strategies to colleagues managing corporate projects. 

Responsibilities 
Manage and coordinate HR communications projects 

  • Develop and implement the HR communications plan and strategies. 
  • Plan and coordinate promotional activities and HR events. 
  • Evaluate the performance of HR activities and seek to optimize them. 

Design HR communications tools 

  • Produce HR communications materials and documents: web content (Intranet, etc.), corporate documents (employee guide, etc.), internal publications, posters, brochures, pamphlets, etc. 
  • Ensure all documents and materials produced are reviewed and edited. 
  • In collaboration with the graphic designer, ensure Ecosystem’s visual identity is consistent across our HR communications tools. 

Manage social media 

  • Guide the development of the digital content calendar in relation to the strategies being deployed. 
  • Maintain a presence on social media, managing and updating the HR content. 
  • Perform a strategic watch to identify useful and relevant HR content. 

Candidate Profile 

  • University degree in the communications field and minimum 5 years of experience in a similar position 
  • Strong knowledge of HR communications strategies and tools 
  • Excellent ability to develop and convey clear, structured and relevant arguments 
  • Impeccable written and spoken English 
  • French skills required for bilingual teamwork 

Qualities 

  • Creative and innovative 
  • Dynamic and independent 
  • Diplomatic with good judgment 
  • Open-minded and curious 
  • Versatile 
  • Meticulous, precise and attentive to detail 
  • Sense of initiative and responsibility 
  • Strong organizational skills and ability to prioritize

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Vous travaillerez sous la responsabilité de notre directrice culture et talents et en étroite collaboration avec notre équipe des ressources humaines (RH). Il vous faudra rédiger, produire, coordonner et diffuser l’ensemble des communications RH internes et externes de l’organisation. Les contenus devront être rédigés d’abord en anglais. 

Vous élaborerez des stratégies de communication et des plans d’action performants destinés à différents publics. Ces stratégies visent à maximiser l’effet levier, à favoriser l’attraction, l’engagement, la mobilisation et la reconnaissance. 

Vous veillerez au bon déroulement de projets qui soutiendront la visibilité des RH, la gestion du changement, ainsi que notre promesse aux employés. Vous pourrez aussi jouer un rôle-conseil auprès de certains responsables de dossiers corporatifs en vue de leur proposer des approches de communication. 

Responsabilités 
Gestion et coordination de projets en communication RH 

  • Élaborer et mettre en oeuvre le plan de communication RH, ainsi que des stratégies de communication. 
  • Planifier et coordonner des activités de visibilité, de promotion et des événements RH. 
  • Évaluer la performance des activités déployées et chercher à les optimiser. 

Conception d’outils de communication RH 

  • Produire des documents et du matériel de communication RH : contenus Web (Intranet, etc.), documents corporatifs (guide de l’employé, etc.), communiqués internes, affiches, brochures, dépliants, etc. 
  • Faire réviser les documents et le matériel produits. 
  • En collaboration avec la designer graphique, garder cohérente l’identité visuelle d’Ecosystem dans nos outils de communication RH. 

Gestion et animation des médias sociaux 

  • Guider l’élaboration du calendrier de contenus numériques en fonction des stratégies à déployer. 
  • Gérer, animer et tenir à jour le contenu RH des comptes de médias sociaux. 
  • Assurer une veille stratégique, afin d’identifier des contenus RH utiles et pertinents. 

Profil recherché 

  • Diplôme universitaire dans le domaine des communications et minimum de 5 années d’expérience dans un poste similaire 
  • Bonne connaissance des stratégies et des outils de communication RH 
  • Excellentes aptitudes à développer et à vulgariser des arguments structurés, clairs et pertinents 
  • Excellente maîtrise de la langue anglaise, tant à l’oral qu’à l’écrit. Bilinguisme requis pour le travail d’équipe. 

Qualités recherchées 

  • Personnalité créative et innovante 
  • Autonomie et dynamisme 
  • Bon jugement et diplomatie 
  • Ouverture et curiosité d’esprit 
  • Polyvalence 
  • Rigueur, précision et souci du détail 
  • Sens de l’initiative et des responsabilités 
  • Sens de l’organisation et des priorités 
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