Offre d’emploi : Coordinateur.rice en communication

(English version below)

Tu es un ou une jeune professionnel.le en communication opérant à Montréal? Tu es aussi créatif.ve que rigoureux.se? Tu souhaites promouvoir la recherche en sciences humaines et sociales au Canada et à l’international? Cette offre d’emploi est pour toi! Postule avant le vendredi 6 juillet à 17 heures.

En bref…

  • Secteur : Communication
  • Employeur : La Fondation Pierre Elliott Trudeau, Montréal QC
  • Poste : Coordinateur.rice en communication
  • Date d’entrée en poste : Juillet 2018
  • Rémunération : À déterminer en fonction de l’expérience et des compétences du ou de la candidat.e
  • Durée du contrat : 1 an renouvelable
  • Supérieur.e immédiat.e : Directeur.rice en communication (à pourvoir d’ici la rentrée 2018)
  • Statut : Temps plein

Qui sommes-nous ?

La Fondation Pierre Elliott Trudeau appuie la recherche, la réflexion et l’action dans quatre domaines importants pour les Canadiens : les droits de la personne et la dignité humainela citoyenneté responsablele rôle du Canada dans le monde et les populations et leur environnement naturel. La Fondation utilise quatre moyens pour ce faire : elle octroie des bourses doctorales, elle offre des prix de recherche, elle nomme des mentors et elle organise des événements publics. Forte d’une communauté de plus de 400 chercheurs, leaders et intellectuels publics, la Fondation promeut l’excellence inclusive.

Quelles seront tes responsabilités ?

Le mandat de coordinateur.rice en communication est de seconder le ou la directeur.rice en communication de la Fondation Pierre Elliott Trudeau. Sachant que ce poste est à pourvoir d’ici la rentrée 2018, il est probable que la personne recrutée devra opérer avec une certaine autonomie et un sens de l’initiative avant l’arrivée en poste du ou de la directeur.rice au cours de l’été.

En tant que coordinateur.rice en communication, tu devras :

1. Web

  • Coordonner la refonte du site web
  • Servir comme point de coordination pour la gestion du site web avec notre contracteur externe
  • Effectuer les mises à jour du site Internet
  • Rédiger du contenu et animer les médias sociaux de la Fondation
  • Concevoir des visuels
  • Contribuer à la réalisation de l’infolettre mensuelle
  • Participer activement à la campagne de recrutement des concours de bourses et de prix de recherche

2. Rédaction

  • Proposer et rédiger des nouvelles bilingues et créatives pour le site web
  • Participer à la réalisation et à la rédaction de différents documents promotionnels et de relations publiques, comme le Rapport annuel de la Fondation ou des publicités dans Affaires Universitaires
  • Participer à la rédaction et à la révision de communiqués de presse, biographies, programmes

3. Administration

  • Étoffer la liste de distribution des services de communication des universités canadiennes
  • Mettre à jour les listes de distribution des envois massifs de courriels (MailChimp) pour les concours, le colloque, l’infolettre, etc.
  • Soutenir le ou la directeur.rice en communication dans ses tâches générales

Quel seront tes objectifs ?

Quel profil cherchons-nous?

Requis 

  • Niveau d’études baccalauréat (ou équivalent) en communication, journalisme, marketing, ou autre discipline jugée pertinente
  • Deux années d’expérience professionnelle pertinente (minimum)
  • Bilinguisme anglais-français parfait (à l’écrit et à l’oral)
  • Maîtrise de la suite Office
  • Expertise en logiciels de graphisme (Photoshop, InDesign, Illustrator, etc.)
  • Expertise en CMS et médias sociaux

Atouts 

  • Niveau d’études maîtrise (ou équivalent) en communication, journalisme, marketing, ou autre discipline jugée pertinente
  • Expertise en édition vidéo
  • Connaissance des milieux universitaires canadiens, des sciences humaines et sociales et des politiques publiques au Canada

Qualités 

  • Flexibilité
  • Débrouillardise
  • Travail en équipe et communication interpersonnelle
  • Sens de l’initiative
  • Organisation
  • Capacité à gérer plusieurs mandats à la fois
  • Disponibilités pour travailler en dehors des horaires réguliers et voyager (à l’occasion)

Pour soumettre ta candidature :

Envoie les éléments suivants, avant le vendredi 6 juillet 2018 à 17 heures :

  • Ton CV
  • Une lettre de motivation bilingue
  • Deux exemples de travail récent en communication (idéalement un en anglais et un en français)

D’avance, nous te remercions pour ta candidature. Note cependant que seul.e.s les candidat.e.s sélectionné.e.s seront contacté.e.s pour une entrevue. La Fondation Pierre Elliott Trudeau est un milieu de travail inclusif et encourage une diversité de candidat.e.s à postuler. Nous invitons tous les candidat.e.s qualifié.e.s à postuler, particulièrement les personnes issues des minorités visibles ou racialisées, les Autochtones et les personnes en situation de handicap.

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Employment opportunity: Communications Coordinator

Are you a young communications professional operating in Montreal? Are you as creative as you are rigorous? Do you want to promote research in the humanities and social sciences in Canada and internationally? This job is for you! Apply before Friday 6 July at 5 pm.

In short…

  • Sector: Communications
  • Employer: The Pierre Elliott Trudeau Foundation, Montréal QC
  • Position: Communications Coordinator
  • Start-date: July 2018
  • Salary: To be determined, depending on the candidate’s experience and skills
  • Contract duration: 1 year, renewable
  • Immediate supervisor: Director of Communications (to be hired in the fall of 2018)
  • Status: Full-time

Who are we?

The Pierre Elliott Trudeau Foundation encourages research, reflection and action in four areas important to Canadians: human rights and dignityresponsible citizenshipCanada's role in the world, and people and their natural environment. The Foundation works through four programs: it grants doctoral scholarships, it awards fellowships to distinguished academics, it appoints mentors and it holds public conferences. With a community of more than 400 researchers, leaders, and public intellectuals, the Foundation promotes inclusive excellence.

What would you be responsible for?

The mandate of the Communications Coordinator is to assist the Director of Communications at the Pierre Elliott Trudeau Foundation. Considering that this post is to be filled in the fall of 2018, it is likely that the newly-recruited coordinator will have to operate with a certain autonomy and a sense of initiative before the arrival of the director.

As the Communications Coordinator, you will:

1. Web

  • Coordinate the website’s recast
  • Work as the website coordinator for our external contractor
  • Update the website
  • Create content and manage the Fondation’s social media channels
  • Create visual materials
  • Draft and format a monthly newsletter
  • Actively participate in the promotion and recruitment campaigns of the scholarship and fellowship programs

2. Writing

  • Produce bilingual and creative news items for the website
  • Participate in the writing and production of various promotional and PR documents, such as the Annual Report or ads in University Affairs
  • Participate in the production and revision of press releases, biographies, and program descriptions

3. Administration

  • Increase our outreach to academic communications services in Canadian universities
  • Update our mass-mailing lists (MailChimp) for the program competitions, the Annual Forum, the newsletter, etc.
  • Assist the Director of Communications with their general tasks

What would your objectives be?

  • Increase the visibility, legitimacy, and relevance of the Pierre Elliott Trudeau Foundation and of its community beyond academic circles
  • Provoke in-depth reflection and engagement around its four founding themes: human rights and dignityresponsible citizenshipCanada's role in the world, and people and their natural environment
  • Support the respective objectives of Foundation programs, i.e. the scholarship, fellowship, mentorship, and public interaction programs
  • Guide the Foundation’s management and staff towards strategic, intelligent, and innovative communications considering contemporary circumstances.

What profile are we looking for?

Required

  • Bachelor’s degree (or equivalent) in communications, journalism, marketing, or other relevant discipline
  • Two years of relevant professional experience (minimum)
  • Perfect French-English bilingualism (written and spoken)
  • Bilinguisme anglais-français parfait (à l’écrit et à l’oral)
  • Proficiency in the Office suite
  • Expertise in graphics software (Photoshop, InDesign, Illustrator, etc.)
  • Expertise in CMS and social media

Assets

  • Master’s degree (or equivalent) in communications, journalism, marketing, or other relevant discipline
  • Expertise in video editing
  • Knowledge of Canadian academic, social scientific, and public policy circles.

Personal qualities

  • Flexibility
  • Resourcefulness
  • Teamwork and interpersonal communication
  • Sense of initiative
  • Organization
  • Ability to handle multiple mandates and tasks at once
  • Availability to work outside regular hours and to travel (occasionally)

To apply for this job:

Please send the following materials, on Friday 6 July 2018 at 5 pm at the latest:

  • CV
  • Bilingual letter of intent
  • Two recent writing samples in communications-related domains (ideally, one in French and one in English)

We thank you in advance for your application. However, please be so kind as to note that only selected candidates will be contacted for an interview. The Pierre Elliott Trudeau Foundation is an inclusive workplace and encourages a diversity of candidates to apply. We invite all qualified candidates to apply, particularly those from visible and racialized minorities, Indigenous people and people with disabilities.

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