Status: Temporary, Full Time (2 years)
Statut: Temporaire, Temps plein (2 ans)

(Français à suivre)

ROLE PURPOSE: Acts as communication consultant to the Country Management Forum (CMF) and other internal client groups to align all colleagues across Canada under One Pfizer, assist in the attainment of business objectives and conducts communications activities with internal stakeholders to maximize employee engagement and knowledge of Pfizer, our industry and the healthcare environment.

CORE RESPONSIBILITIES

Enterprise Communications

  • Ensure Pfizer colleague awareness of news and initiatives from across the organization and the industry. 
  • Develops and implements internal communications programs to inform employees of company values, business imperatives, news, policies, goals and initiatives to ensure alignment.
  • Responsible for coordinating internal and external communications in times of crisis.

Engagement and Culture

  • Drive the corporate culture by creating events and occasions to foster regular, open and transparent patient-focused communications with maximized colleague involvement. 
  • Acts as a communications consultant on project teams to implement corporate initiatives in alignment with senior management strategic plan.

Colleague Engagement in Community Programs

  • Support the development and execution of community programs communications, building colleague engagement to enhance corporate reputation.

Business Unit Support

  • As assigned, acts as a communications consultant to Pfizer Canada Business Units, platform and enabling functions.

Professional Development

  • Develops and executes individual development plan to enhance performance on the job.

GENERAL QUALIFICATIONS

  • University degree in public relations, communications or related discipline and /or related experience
  • Thorough knowledge of workings of the media, public relations, corporate communications and digital social media
  • At least five years of experience in the healthcare, pharmaceutical or relevant sector
  • Knowledge of the healthcare landscape, including an understanding of the interplay between influencers of Pfizer business
  • Very strong interpersonal skills
  • Strong customer networking skills and business acumen
  • Strong team skills
  • Passion for innovation and new ideas
  • Flexibility and ability to work on multiple projects in a high-pressure environment
  • Excellent verbal and written communications skills
  • Bilingual (French and English)

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BUT DU POSTE: Faire office de conseiller en communications pour le Forum national de gestion et pour d’autres groupes de clients internes pour assurer que tous les employés à l’échelle du Canada travaillent en concordance avec la culture et les impératifs commerciaux de Pfizer. Contribuer à l’atteinte des objectifs commerciaux et mener des activités de communications auprès des intervenants internes afin de maximiser l’engagement des employés et leur connaissance de Pfizer, de notre industrie et du secteur de la santé.

FONCTIONS PRINCIPALES

Communications d’entreprise

  • S’assurer que les employés de Pfizer connaissent les nouvelles et les initiatives de la Société et de l’industrie.
  • Élaborer et mettre en œuvre des programmes de communications internes visant à informer les employés des valeurs, des impératifs commerciaux, des nouvelles, des politiques, des objectifs et des initiatives de la Société pour assurer l’adhésion.
  • Coordonner les communications internes et externes en temps de crise.

Culture et engagement

Participation des employés aux programmes communautaires

Soutien des unités opérationnelles

Perfectionnement professionnel

EXIGENCES GÉNÉRALES

  • Diplôme universitaire en relations publiques, en communications ou dans une discipline connexe, ou expérience pertinente
  • Connaissance approfondie du fonctionnement des médias, des relations publiques, des communications d’entreprise et des médias sociaux numériques
  • Au moins cinq ans d’expérience dans le secteur de la santé, des produits pharmaceutiques ou dans un autre secteur pertinent
  • Connaissance du milieu de la santé, notamment des interactions entre les personnes d’influence dans le secteur d’activité de Pfizer
  • Excellentes aptitudes pour les relations interpersonnelles
  • Solides aptitudes pour le réseautage avec les clients et sens des affaires
  • Grand esprit d’équipe
  • Passion pour l’innovation et les nouvelles idées
  • Souplesse et capacité de travailler sous pression à plusieurs projets à la fois
  • Excellentes aptitudes pour la communication orale et écrite
  • Bilinguisme (français et anglais)

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