POSITION: Réceptionniste / Coordonnateur des Ventes
DEPARTMENT: Média St-Joseph à Montréal
REPORTS TO: Eastern General Manager, Montreal
LOCATION: 1155 Boulevard Robert-Bourassa, Suite 1301, Montreal, QC H3B 3A7          
STATUS: Part-time Temporary Contract                            

Média St. Joseph est la troisième plus grosse compagnie d’Édition au Canada. Parmi ses nombreux titres primés, on y retrouve les magazines : Toronto Life, FASHION, MEN’S FASHION, WeddingBells, MARIAGE Québec, WHERE Canada et plusieurs d’autres.

Description du poste:

Nous sommes à la recherche d’une réceptionniste / coordonnateur (trice) pour assister l’équipe des ventes publicitaires nationales et de détail. Le candidat doit aimer travailler en équipe, être très organisé, bilingue (parler et écrit), posséder d'excellentes qualités relationnelles et maitriser le logiciel MS Office.

Responsabilités: 

  • Répondre à tous les appels entrants, diriger les clients potentiels et actifs
  • Gérer les envois et les réceptions de colis, liste d’envoi de magazine.
  • Produire et gérer tous les systèmes de gestion de l'information CRM & MSG.
  • Saisir les chiffres de ventes et produire les rapports hebdomadaires de ventes.
  • Produire et compiler les contrats de ventes
  • Faire la vérification de la comptabilité et de la facturation
  • Aider les représentants dans leurs activités quotidiennes, ventes internes.
  • Gérer la bibliothèque et les outils de vente
  • Comptabiliser toutes les dépenses du département
  • Organiser les déplacements de l'équipe de vente (cours, conférences, voyages)
  • Gérer le matériel de bureau.
  • Fournir de l’aide aux ventes (Ventes Internes)
  • Être capable de déplacer des boîtes de magazines (5 à 7 kg)

Qualifications et exigences: 

  • Être bilingue – français et anglais (écrit et parlé)
  • Faire preuve d'initiative, être proactif, organisé et très minutieux
  • Maîtrise des logiciels Microsoft Excel, Word and PowerPoint
  • La maitrise du logiciel CRM (ou certains logiciels de base de données de gestion) sera un atout
  • Minimum  de 3-5 ans d'expérience dans un rôle administratif
  • Capacité à travailler sous pression et respecter des délais serrés
  • Enseignement post-secondaire sera un atout
  • Service à la clientèle développé 

Les candidats intéressés doivent faire parvenir leur curriculum vitae via le formulaire, en précisant le titre et le lieu du poste.
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POSITION: Receptionist/Sales Coordinator (Contract)
DEPARTMENT: Montreal Office
REPORTS TO: Eastern General Manager, Montreal
LOCATION: 1155 Boulevard Robert-Bourassa, Suite 1301, Montreal, QC H3B 3A7          
STATUS: Part-time Temporary Contract

Summary:

St. Joseph Media is Canada's third largest magazine publisher with brands including award-winning titles such as Toronto Life, Torontolife.com, FASHION,  fashionmagazine.com, WeddingBells, weddingbells.ca, Canadianfamily.ca, Mariage Quebec, WHERE Canada magazines, and Quill & Quire, quillandquire.com.

St. Joseph Media has an immediate opening for an Advertising Receptionist / Sales Coordinator to work with the national and retail advertising sales team. The candidate must be a highly organized team player, fully bilingual with excellent interpersonal skills and superior knowledge of MS Office.

Responsibilities:

  • Answer all incoming calls, redirect potential and active clients.
  • Oversee all reception and expedition of material including managing comp. list.
  • Produce and manage all Management Information Systems: CRM & MSG.
  • Running and inputting of all sales numbers and reports.
  • Produce and input client contracts.
  • Accounting, coding, inputting and verification of billing.
  • Assisting reps in day to day operations including internal sales (cold calls).
  • Managing library and sales tools.
  • Manage and track all departmental expenses
  • Organize sales team activities (courses, lectures, travel)
  • Manage office supplies.
  • Provide sales support (Inside Sales)
  • Able to move magazine boxes (5 to 7 kg) 

Qualifications and Requirements

The ideal candidate will have:

  • Fully Bilingual – French and English (Spoken and Written)
  • Must take initiative, be proactive, organized and detailed oriented
  • Proficient in Microsoft Excel, Word and PowerPoint
  • Experience with CRM (or some other database management software) an asset
  • Minimum 3-5 years’ experience in an administrative role
  • Ability to work under pressure and meet tight deadlines
  • Post-secondary education an asset
  • Service-oriented personality

Please send your resume and indicate the job title in the subject line. We thank all applicants, however, only those selected for interviews will be contacted.

St. Joseph Media is an equal opportunity employer.

St. Joseph Media is committed to inclusive, barrier-free recruitment and selection processes and work environments. If you are contacted for a job opportunity, please advise the Human Resources department if any accommodations are needed to ensure you have access to a fair and equitable process. Any information received relating to accommodation will be addressed confidentially.

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