Art Director

(Parental leave – replacement contract – 8 months)

If you want to work with an agency that is all about Healthy Strategy & Healthy Creative, we are your team! We are a small but mighty communications and advertising agency based in Montreal that is in search of creative leaders. We have extensive history with clients in the optical, consumer packaged goods, cosmetic, pharmaceutical and fashion industries, in short – we enjoy working with any brand that wants to elevate their game.

If you have tight CS6 skills, enjoy variety in your working day, can think on your feet and give direction well, then send us your portfolio! The successful candidate will work with a team of designers and report directly to the Studio Creative Director.

Job Description & Responsibilities:
The candidate is responsible for translating marketing strategy into a visual or digital language that speaks to the target audience and expresses the brand equity. In many instances, the candidate will be paired with a copywriter, programmer and/or another designer to generate initial concepts. Once a direction is selected, he/she will be responsible to produce and oversee the finished work. He/she is responsible for coming up with creative solutions by understanding the current competitive marketplace and industry trends. He/she is responsible for researching, developing and creating effective and original concepts in-cross-channel campaigns (advertising campaigns, logos, banners, ads, brochures, press kits, trade show material, creative presentations, POP material, digital and social content). He/she must understand and is experienced in corporate branding, layout, typography, and color theory, as it relates to advertising in both print and digital media.

Qualifications:

  • Communication skills – must be able to listen to the account team to ensure that they understand briefs, and be able to clearly communicate the mandate at hand to other designers and team members.
  • Creativity skills - must be able to come up with interesting and innovative ideas and ensure creative vision is respected.
  • Leadership skills – must be able to direct and motivate their team members. He/she must need to be able to articulate their vision and oversee execution.
  • Time-management skills – must be able to balance priorities and multiple projects across various clients while meeting strict deadlines.
  • Partnership skills – must be able to work alongside copywriters and programmers, be able to commission photographers, artists, stylists and/or film-makers.
  • Print-production – must demonstrate an understanding of print production processes, ensure production guidelines are respected and be able to prepare print-ready files, as well as take responsibility for them.
  • Meticulous - must be driven by an attention to detail and have the ability to succeed in a fast-paced creative environment.
  • Push ideas, pitch ideas and sell ideas to team
  • Part of the connected world and love playing in the digital world.
  • Excellent MAC computer skills with proficiencies in InDesign, Illustrator and Photoshop

Other Skills:

  • HTML, Flash, CSS and other web-related skills, an asset
  • On-line social networking skills and experience, an asset
  • Must be bilingual (English and French)
  • Must be able to handle feedback well

Education/ Experience:

  • Graphic Design diploma – nice to have
  • 8-10 years relevant experience
  • Extensive portfolio of work

If you want to work at an agency that is all about Healthy Strategy & Healthy Creative, then we are your space!

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Directeur (trice) artistique

(Remplacement – congé parental -8 mois) 

Vous voulez travailler pour une agence qui opte pour des stratégies et une créativité saines? Alors nous sommes l’équipe parfaite pour vous ! Petite mais performante, notre agence de communication et de publicité établie à Montréal est actuellement à la recherche de chefs créatifs. Nous collaborons depuis longtemps avec des clients des secteurs de l’optique, des biens de consommation emballés, des cosmétiques, des produits pharmaceutiques et de la mode. Bref, nous aimons travailler avec toutes les marques qui souhaitent rehausser leur image.

Si vous possédez une bonne maîtrise de CS6, aimez la variété dans votre travail, agissez avec présence d'esprit et possédez des qualités de chef, envoyez-nous votre portfolio! La candidate ou le candidat retenu travaillera au sein d'une équipe de concepteurs sous la supervision de la directrice à la création du studio.

Description du poste et responsabilités:
Le ou la titulaire du poste sera responsable de traduire la stratégie marketing dans un langage visuel ou numérique à la fois évocateur pour le public cible et représentatif du capital de marque. À maintes reprises, il sera jumelé à un rédacteur, à un programmeur ou à un autre concepteur pour élaborer des concepts initiaux. Une fois l'orientation choisie, il sera responsable de la production et de la supervision du travail complété. Il apportera des solutions créatives grâce à sa compréhension du marché concurrentiel actuel et des tendances de l'industrie. Il aura également pour mission d'effectuer de la recherche afin d'élaborer et de mettre au point des concepts efficaces et originaux de campagnes multicanales (campagnes de publicités, logos, bannières, publicités, brochures, dossiers de presse, matériel pour salons commerciaux, présentations créatives, matériel pour points de vente, contenu numérique et social). Une compréhension des notions suivantes et une expérience relative à celles-ci est requise: marque d'entreprise, maquette, typographie et théorie des couleurs, tant dans l'optique de la publicité imprimée que numérique.

Compétences:

  • Aptitudes à communiquer : savoir écouter l'équipe responsable du compte afin de garantir une bonne compréhension des directives et pouvoir communiquer clairement le projet à réaliser aux autres concepteurs et membres d'équipes.
  • Créativité : apporter des idées intéressantes et novatrices tout en garantissant le respect de la vision créative.
  • Qualité de chef : diriger et motiver les membres de son équipe, énoncer clairement sa vision et superviser la mise en œuvre.
  • Gestion du temps efficace : équilibrer les priorités et les multiples projets de différents clients, et ce, en respectant des échéanciers serrés.
  • Esprit d'équipe : travailler aux côtés de rédacteurs et de programmeurs et embaucher des photographes, des artistes, des stylistes ou des réalisateurs.
  • Connaissances en impression : démontrer sa compréhension des processus d'impression, garantir le respect des lignes directrices de production, préparer des fichiers prêts pour impression, puis en assumer la responsabilité.
  • Souci du détail : faire preuve de minutie et d'une capacité à réaliser un excellent travail dans un environnement créatif évoluant rapidement.
  • Lancer des idées, les présenter et convaincre l'équipe de les adopter.
  • Faire partie du monde interconnecté et prendre plaisir à explorer l'univers numérique.
  • Grande maîtrise de l'environnement Mac, y compris une connaissance des logiciels InDesign, Illustrator et Photoshop.

Exigences :

  • Des compétences en HTML, en Flash, en CSS et en d’autres domaines du Web constituent un atout.
  • Des compétences en matière de réseaux sociaux et une expérience pertinente constituent un atout.
  • Bilinguisme exigé (anglais et français).
  • Ouverture d'esprit à l'égard des commentaires. 

Formation/expérience :

  • Un diplôme en graphisme est souhaité
  • De 8 à 10 années d'expérience pertinente
  • Portfolio d'envergure 

Souhaitez-vous faire partie d'une agence axée sur une stratégie et une créativité saines? Alors, joignez-vous à notre équipe! 

Cette offre d'emploi n'est plus disponible.