Overview

Reporting directly to the Media and Search Campaign Manager, the Media and Search Analyst will assist in the successful execution of media and search marketing mandates in line with prescribed objectives.

What You Will Do

  • Media and Search Marketing Campaigns
    • Research media placement options for media programs
    • Organize creative requirements for execution and share with creative team
    • Gather campaign elements for set-up (banners, tracking, etc)
    • Develop text ads as required
    • Deploy/traffic the campaigns
    • Engage with partner firms (e.g. Google)
    • Ongoing monitoring of campaign performance
    • Develop optimization strategies to improve performance of campaigns
  • Reporting and Continuous Improvement
    • Pull required data for campaign and project reports
    • Participate in the creation of reporting templates
    • Participate in the development of best practice guidelines for related service offers
  • Innovation
    • Propose innovative service offerings within the realm of digital advertising
    • Propose innovative optimization strategies for client campaigns
    • Identify tools to facilitate optimization measures
  • General
    • Assistance with completion of general departmental tasks, as required

What You Will Bring

  • Experience
    • Previous experience in the field of digital media planning and/or search marketing (1 plus years)
    • University degree or college diploma in related field
  • Skills
    • Advanced skills in Microsoft Office, specifically Excel, Word, PowerPoint and Outlook
    • Knowledge of Google AdWords (ideally Google AdWords certified)
    • Knowledge of Analytics tools (specifically Google Analytics)
    • Strong analytical skills
    • Exceptional attention to detail
    • Excellent organization and time management skills
    • Excellent interpersonal and decision-making skills
    • Responsible and autonomous
    • Ambitious, outgoing and a team player
    • Ability to deal with stress, pressure and tight deadlines
    • Creative and innovative in approach
    • Strong written and oral communication skills in both English and French
    • Bilingual – English and French (preferred)
  • Interests
    • Strong interest in online media, search marketing and social media
    • Strong interest in digital marketing and its evolution
    • Curious, by nature

————————————————————

Survol

Relevant directement du Gestionnaire des campagnes médias et référencement, l’analyste média et référencement contribuera à l’exécution des mandats relatifs aux médias et au référencement tout en respectant les objectifs définis.

Votre rôle

  • Campagnes média et référencement
    • Rechercher les options de placement média pour les programmes média
    • Organiser les éléments créatifs requis et les partager avec l’équipe créative
    • Rassembler tous les éléments requis pour lancer une campagne (bannières, suivi, etc.)
    • Créer des publicités textes au besoin
    • Lancer/diriger du trafic sur les campagnes
    • Interagir avec les firmes partenaires (ex. : Google)
    • Assurer la veille constante et le suivi de la performance des campagnes
    • Développer des stratégies d’optimisation afin d’améliorer la performance des campagnes
  • Veille et amélioration continue
    • Extraire les données requises pour les rapports de campagnes et de projets
    • Participer à la création de gabarits pour les rapports
    • Participer au développement de lignes directrices en ce qui a trait aux meilleures pratiques pour tous les services offerts
  • Innovation
    • Proposer des services innovateurs et réalisables en matière de publicité numérique
    • Proposer des stratégies d’optimisation innovatrices pour les campagnes des clients
    • Identifier les outils qui pourraient faciliter les mesures d’optimisation
  • Général
    • Contribuer aux tâches départementales générales lorsque requis

Vos compétences

  • Expérience
    • Expérience dans le domaine de la planification média et/ou du référencement (1 an ou plus)
    • Diplôme universitaire ou collégial dans un domaine connexe
  • Habiletés
    • Connaissance avancée de Microsoft Office, plus spécifiquement Excel, Word, PowerPoint et Outlook
    • Connaissance de Google AdWords (détenant idéalement une certification Google AdWords)
    • Connaissance des outils Analytics (plus précisément Google Analytics)
    • Grande capacité d’analyse
    • Attention au détail exceptionnelle
    • Excellente capacité à être organisé et à gérer son temps
    • Excellentes capacité à gérer les relations interpersonnelles et à prendre des décisions
    • Responsable et autonome
    • Ambitieux, extraverti et qui travaille bien en équipe
    • Apt à gérer le stress, la pression et les délais serrés
    • Créatif et innovateur dans son approche
    • Bonnes habiletés de communication écrite et orale en français et en anglais
    • Bilingue – français et anglais (un atout)
  • Intérêts
    • Grand intérêt pour les médias en ligne, le référencement et les médias sociaux
    • Grand intérêt pour le marketing numérique et son évolution
    • Curieux de nature
Cette offre d'emploi n'est plus disponible.