Do you have an insatiable thirst for numbers? Have you beta-tested every digital marketing tool you could get your hands on? Do you analyze the potential outcomes of every decision you make?  Are you accurate on just about every account? Do you Tweet out the latest product updates to Google Analytics before they go public?   Then this position is perfect for you. 

Overview

Through the intelligent use of data and data analysis, the Data Manager will be responsible for enabling the agency to develop and report on strategic initiatives that drive success of client programs and initiatives.

What You Will Do

  • Strategic Planning
    • Identifying key opportunity areas within client programs
    • Identifying opportunities for new service offerings
    • Developing best practice guidelines for data analysis
    • Developing best practice guidelines for all service offers
    • Supportingclient-facing teams with clear and insightful analysis of data
  • Measurement modeling
    • Developing models to link digital program results to business objectives
    • Executing testing initiatives (A/B, multivariate)
  • KPI Establishment
    • Determining KPIs for all client and prospect programs and projects
    • Ensuring the quality, accuracy and evolution of data tracking
    • Developing projections and results estimates for programs and projects
  • Tool and 3rd Party Service Identification
    • Sourcing new tools and services
    • Overseeing successful implementation of current and future tools
    • Developing and enhancing relationships with service and tool providers
  • Client Reporting
    • Establishing dashboard and reporting templates
    • Analysis of results (where needed)
    • Support/enhance Reporting Analysts in their reporting duties
  • Client Contact
    • Act as support contact to clients for reporting and data-related programs
    • Participate in client and prospect meetings as required
  • General
    • Assistance with completion of general departmental tasks, as required
    • Assistance with completion of client proposals, as required

What You Will Bring

  • Experience
    • 3-5 years of relevant work experience within data analysis
    • University degree or college diploma in related field (Business, Computer Science, Mathematics/Statistics)
    • Knowledge of Web Analytics
    • Google Analytics certified
  • Skills
    • Knowledge of Analytics tools (specifically Google Analytics)
    • Knowledge of digital measurement tools
    • In-depth experience with data manipulation/visualization
    • Strong digital testing skills
    • Advanced skills in Microsoft Office and Google Docs, specifically spreadsheets and presentations
    • Strong analytical skills
    • Exceptional attention to detail
    • Excellent organization and time management skills
    • Responsible and autonomous
    • Ambitious, outgoing and a team player
    • Ability to deal with stress, pressure and tight deadlines
    • Creative and innovative in approach
    • Strong written and oral communication skills in both English and French
    • Bilingual – English and French (preferred)
  • Interests
    • Strong interest in digital metrics and measurement
    • Strong interest in digital marketing and its evolution
    • Curious, by nature

--------------------------------------------------------------------------------

Vous avez une soif insatiable pour les chiffres? Vous essayez les versions béta de tous les outils de marketing web que vous trouvez? Vous analysez les conséquences potentielles de chacune de vos décisions? Vos prédictions sont justes à tout coup? Vous tweetez les dernières mises-à-jour de Google Analytics avant même qu’elles ne soient officiellement annoncées? Si c’est le cas, voici le poste parfait pour vous. 

Survol

Grâce à une utilisation intelligente des données et des résultats de leur analyse, le(la) gestionnaire de données permettra à l’agence de développer et de faire le suivi d’initiatives stratégiques; ces dernières sont indispensables aux programmes et initiatives pour nos clients.

Votre rôle

  • Planification stratégique
    • Identifier les opportunités clés au sein des programmes pour les clients
    • Identifier les opportunités d’offrir de nouveaux services
    • Développer des lignes directrices et les meilleures pratiques pour l’analyse de données
    • Développer des lignes directrices et les meilleures pratiques pour l’offre de service
    • Appuyer les équipes assurant la relation avec les clients grâce à des analyses claires et pertinentes
  • Création de modèles de mesure
    • Développer des modèles afin de lier les résultats des programmes numériques aux objectifs d’affaires
    • Exécuter des initiatives de test (A/B, multivariés)
  • Établissement d’indicateurs clés de performance
    • Déterminer les indicateurs clés de performance pour tous les programmes et projets pour les clients et clients potentiels
    • Assurer la qualité, la précision et l’évolution du suivi de données
    • Développer des projections et estimations de résultats pour les programmes et projets
  • Identification d’outils et de services externes
    • Rechercher de nouveaux outils et services
    • Superviser l’implémentation des outils actuels et futurs
    • Développer et améliorer les relations avec les fournisseurs de services et d’outils
  • Rapports de clients
    • Établir des modèles de tableau de bord et de rapports
    • Analyse des résultats (lorsque nécessaire)
    • Offrir du soutien aux analystes dans leurs tâches quotidiennes et les aider à s’améliorer
  • Relations avec les clients
    • Agir en tant que point de contact pour les clients en ce qui a trait aux rapports et aux programmes relatifs aux données
    • Participer aux réunions avec les clients et clients potentiels au besoin
  • Général
    • Aider à accomplir les tâches générales du département lorsque requis
    • Aider à compléter les propositions pour les clients lorsque requis

Vos compétences

  • Expérience
    • 3 à 5 ans d’expérience pertinente dans un poste d’analyse de données
    • Diplôme universitaire ou collégial dans un domaine connexe (commerce, science informatique, mathématiques/statistiques)
    • Connaissances en analyse web
    • Certification Google Analytics
  • Compétences
    • Connaissance des outils d’analyse (surtout Google Analytics)
    • Connaissance des outils de mesure
    • Forte expérience avec la manipulation/visualisation de données
    • Bonnes habiletés à effectuer des tests numériques
    • Connaissances avancées en Microsoft Office et Google Docs, surtout avec les feuilles de calcul et les présentations
    • Grande capacité d’analyse
    • Attention au détail exceptionnelle
    • Responsable et autonome
    • Ambitieux, extraverti, et ayant un bon esprit d’équipe
    • Capacité à gérer le stress, la pression et les échéanciers de courte durée
    • Créatif avec une approche innovatrice
    • Fortes aptitudes en communication orale et écrite autant en français qu’en anglais
    • Bilinguisme un atout – français et anglais
  • Intérêts
    • Grand intérêt pour les données numériques et l’analyse
    • Grand intérêt pour le marketing web et son évolution
    • Curieux de nature
Cette offre d'emploi n'est plus disponible.